بزرگترین پتروشیمی اتیلن جهان در عسلویه ساخته شد

بزرگترین پتروشیمی اتیلن جهان در عسلویه ساخته شد

یک مقام مسئول در شرکت ملی صنایع پتروشیمی از آغاز شمارش معکوس برای افتتاح و بهره برداری رسمی از مجتمع پتروشیمی کاویان به عنوان بزرگترین واحد تولیدکننده اتیلن جهان در بندر عسلویه خبر داد.

 به گزارش دریچه خبر  علی بیرقی امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت راه اندازی مجتمع پتروشیمی کاویان به عنوان بزرگترین واحد تولیدکننده اتیلن جهان گفت: برای ساخت یک مگا پروژه پتروشیمیایی همچون پتروشیمی کاویان به ۴۸ تا ۶۰ ماه زمان اجرایی نیاز است.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی کاویان پیشرفت اجرایی این واحد پتروشیمی را بیش از ۹۸ درصد عنوان کرد و افزود: براساس برنامه زمان بندی پیش بینی می شود تا ۴۰ روز آینده اولین خط تولید اتیلن پتروشیمی کاویان راه اندازی شود.

این مقام مسئول ظرفیت نهایی مجتمع پتروشیمی کاویان را ۲ میلیون در سال عنوان کرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی پیشرفت مراحل پیش راه اندازی این واحد پتروشیمی به بیش از ۷۰ درصد رسیده است.

وی در خصوص راهکارهای تامین خوراک پتروشیمی کاویان توضیح داد: در مجموع این مجتمع پتروشیمی سالانه نیاز به ۲٫۶ میلیون تن اتان برای تامین خوراک دارد که قرار است برای راه اندازی فاز اول آن ۶۰۰ تن اتان توسط شرکت نفت در اختیار پتروشیمی کاویان قرار گیرد.

بیرقی با اعلام اینکه اتان تولیدی فازهای ۴، ۵، ۹ و ۱۰، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸ پارس جنوبی برای تامین خوراک مجتمع پتروشیمی کاویان مورد استفاده قرار گیرد، تصریح کرد: برای راه اندازی واحد اول اتان تولیدی فازهای ۴، ۵، ۹ و ۱۰ پارس جنوبی اختصاص می یابد و پیش بینی می شود تا پایان امسال تولید گاز از پالایشگاه های فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی هم آغاز شود.

این مقام مسئول هزینه اجرایی مجتمع پتروشیمی کاویان را ۸۵۰ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: ۳۹۰ میلیون یورو در بخش ارزی و ۴۵۰ میلیارد تومان در بخش ریالی برای ساخت این مجتمع پتروشیمیایی و با محوریت برداشت از صندوق ذخیره ارزی سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل پتروشیمی کاویان با اشاره به بهره برداری فاز اول خط لوله اتیلن غرب از مسیر عسلویه تا بندر ماهشهر و سپس از ماهشهر تا کرمانشاه تا شهریور ماه امسال، خاطر نشان کرد: همزمان با راه اندازی فاز اول پتروشیمی کاویان خط لوله اتیلن غرب هم در مدار بهره برداری قرار می گیرد.


DaricheKhabar.ir

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مرتضی امیدی:

    یعنی مامیتوانیم.نشانه اقتدار وشهامت متفکران ایرانیست

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.