بزرگترین پروژه‌های اقتصادی ایران معرفی شدند, ۱۱ پروژه به ارزش ۴۶ میلیارد دلار

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نشریه اقتصادی مید طی گزارشی از ۱۱ پروژه بزرگ اقتصادی در ایران به ارزش مجموع ۴۶.۳ میلیارد دلار، پروژه ۹ میلیارد دلاری توسعه فازهای ۱۹ تا ۲۱ پارس جنوبی را بزرگترین پروژه اقتصادی ایران معرفی کرد

خبراقتصادی: نشریه اقتصادی مید طی گزارشی ۱۱ پروژه بزرگ اقتصادی ایران را معرفی کرد.

بر اساس این گزارش پروژه توسعه فازهای ۱۹ تا ۲۱ پارس جنوبی بزرگترین پروژه اقتصادی در ایران است که ارزش آن بالغ بر ۹ میلیارد دلار برآورد شده است. 

پروژه توسعه فازهای فراساحلی۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی به ارزش ۷ میلیارد دلار و پروژه ساخت خط لوله اتیلن غرب به ارزش ۵٫۵۰۱ میلیارد دلار نیز به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

پس از این سه پروژه نفتی، ۲ پروژه شهری قرار گرفته اند. پروژه ساخت خط ۶ متروی تهران به ارزش ۴ میلیارد دلار و پروژه ساخت خط ۷ مترو به همین رقم در جایگاه چهارم قرار گرفته اند. پروژه توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی نیز با ارزش ۳٫۵ میلیارد دلاری پنجمین پروژه بزرگ ایران شناخته شده است.

بر اساس این گزارش ساخت خط لوله نفتی نکا جاسک به ارزش ۳٫۳ میلیارد دلار، ساخت پالایشگاه نفت بندر عباس به ارزش ۲٫۵ میلیارد دلار، پروژه توسعه فازهای ساحلی ۱۳ و ۱۴ پارس جنوبی به ارزش ۲٫۵ میلیارد دلار، پروژه فازهای فراساحلی ۱۳ و ۱۴ به ارزش ۲٫۵ میلیارد دلار، و پروژه فازهای ساحلی ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی به ارزش ۲٫۵ میلیارد دلار از دیگر پروژه های بزرگ اقتصادی در ایران شناخته شده اند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.