بزرگداشت احمد ابراهیمی برگزار شد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

مراسم بزرگداشت زنده یاد احمد ابراهیمی روز قبل با حضور اهالی موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش ممتاز به نقل از هنرآنلاین، مراسم بزرگداشت زنده یاد احمد ابراهیمی روز قبل با حضور اهالی موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

در این مراسم شهرام ناظری، فخری ملک پور، مهدی آذرسینا، معصومه مهرعلی، سعید ثابت، شیرین ادیب خوانساری، اسماعیل قنبری، شاهین شهبازی، سروش قهرمانلو، مهران مهرنیا و … حضور داشتند.

در ابتدا شهرام ناظری دربارهٔ احمد ابراهیمی گفت: من یکی از مریدان استاد احمد ابراهیمی بودم و ایشان به معنای واقعی از صفات انسانی بهرمند بود و درویش وار زندگی می کرد و من نیز شیفته این ویژگی استاد ابراهیمی بودم که سبب شده بود مانند پادشاه بدون کاخ باشد، همچنین ما سلطانی را از دست دادیم که هیچ گاه به معنای واقعی قدرش را ندانستیم.

این خواننده در ادامه بیان کرد: وقتی در آخرین ساعات حیات استاد ابراهیمی بر بالین ایشان حاضر شدم برای یک لحظه چشم ایشان باز شد و این سعادتی برای زندگی معنوی من بود.

سپس شهرام ناظری قطعه ای را به یاد این استاد آواز اجرا کرد.

در ادامه معصومه مهرعلی یک قطعه ادبی به یاد این استاد درگذشته قرائت کرد.

در بخش دیگر این برنامه منوچهر سهیلی یکی از دوستان زنده یاد احمد ابراهیمی به روی صحنه آمد به تک نوازی ویلن پرداخت.

در بخش دیگری از این برنامه محمدرضا جعفری بهنام دربارهٔ احمد ابراهیمی تاکید کرد: سال ۵۴ که احمد ابراهیمی رئیس اداره عمومی فولکلور بود من بسیار جوان بودم و در محضر ایشان حضور داشتم. ایشان یک روز من را غمگین دید و مشکل من را سوال کرد. من هم گفتم که هزینه‌های تحصیلم بسیار است، سپس ایشان چند ساعت زحمت کشید و توانست ۱۰۰تومان به من کمک کند. من همیشه به نیکی از او یاد می‌کنم.

در بخش دیگری از این برنامه کاوه شفیعی(سنتور)، محمد شرایلی(تنبک) و عادلی(خواننده و از شاگردان استاد ابراهیمی) به روی صحنه آمدند و قطعه ای از ساخته های نورعلی خان برومند را برای حاضران اجرا کردند.

در ادامه پریوش شهبازی همسر زنده یاد احمد ابراهیمی به روی صحنه آمد و گفت: از همه کسانی که در این مدت در کنار ما بودند و در این شرایط سخت به ما کمک کردند تشکر و قدردانی می کنم.

در پایان برنامه نیز گروه نفیر به سرپرستی شاهین شهبازی و خوانندگی بامداد فلاحتی به روی صحنه آمدند و به اجرای برنامه پرداختند.
 

گزارش تصویری مرتبط

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.