بزرگداشت زنده یاد والود تارخانیان، نوازنده و مدرس ویولن برگزار می گردد

۳۰م دیماه ،

بزرگداشت والودیا تارخانیان، نوازنده و مدرس فقید ویولن، روز سه شنبه سوم بهمن ماه از ساعت ۱۸ در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار می گردد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خانه هنرمندان؛ در این مراسم چند تن از هنرمندان به سخنرانی در باره مرحوم تارخانیان می پردازند و سپس یک ارکستر زهی ۱۸ نفره از شاگردان تارخانیان، قطعاتی از توماسو آلبینونی و ادوارد گریگ را اجرا می کنند.
والودیا آواک تارخانیان نژاد متولد ۱۳۰۴، پدرش تار می نواخت و خود او ویولن را نزد خوتسیف در تهران فراگرفت. از بدو تاسیس ارکستر سمفونیک تهران توسط پرویز محمود، با این ارکستر به عنوان نوازنده ویولن و آلتو همکاری داشت و در طول سال های فعالیتش سلو های متعددی به رهبری همچون فرهاد مشکات و حشمت سنجری در این ارکستر اجرا کرد. تارخانیان در این دوره با کوارتت شوبرت تهران نیز همکاری داشت.
تارخانیان همچنین پیش از انقلاب در هنرستان عالی موسیقی نیز تدریس می کرد. او در سال ۱۳۵۶ از ارکستر سمفونیک تهران بازنشسته شد و به هلند رفت و با ارکستر هلند در سمت سلوی گروه آلتو فعالیت کرد.
این هنرمند پس از ۱۲ سال به ایران برگشت و مدتی در ارکستر فرهنگسرای بهمن نوازندگی کرد و پس از آن تا پایان به تدریس و تربیت شاگردان پرداخت. تارخانیان همچنین تنها نوازنده ساز ویولا دامور(از سازهای دوره باروک) در ایران بود. این هنرمند ۱۶ آبان سال جاری در تهران درگذشت.
گفتنی است؛ این مراسم روز سه شنبه، سوم بهمن ساعت ۱۸ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان واقع در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی(فرصت) برگزار می گردد./ص
    
 
 
      


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.