بزرگداشت همایون خرم برگزار شد / گردهمایی چهره‌های فرهنگی و هنری

۳۰م دیماه ،

مراسم یادبود استاد همایون خرم عصر روز قبل با حضور چشمگیر هنرمندان و هنردوستان در مسجد نور تهران واقع در میدان فاطمی، برگزار شد.

در این مراسم شاهد حضور جمع کثیری از هنرمندان بودیم که در میان آنان چهره‌های دکتر الهه قمشه‌ای، شهرام ناظری، حسین خواجه امیری، ایرج نوذری، صدیق تعریف، محمد اصفهانی، بهرام حصیری، سهیل محمودی، سالار عقیلی، امین الله رشیدی، داریوش اسدزاده، داوود گنجه‌ای، فرهاد فخر الدینی، سیمین بهبهانی، ژاله صادقیان، سامان احتشامی، شهرام شکوهی، بهروز رضوی، کیوان ساکت، بیژن بیژنی، میلاد کیایی، هوشنگ کامکار، داریوش پیرنیاکان، سید هادی خامنه‌ای، انوشیروان روحانی، فاضل جمشیدی و… حضور داشتند.

مراسم با قرائت قرآن کریم آغاز شد و پس از آن سخنانی درخصوص ویژگی‌های شخصیتی، هنری و اخلاقی استاد همایون خرم ذکر شد. به قدری جمعیت گرد آمده در این مراسم انبوه بود که بسیاری از هنرمندان و حاضران مراسم را به صورت ایستاده دنبال می‌کردند و بسیاری از هنرمندان به سبب ازدحام جمعیت حتی موفق نشدند به داخل مسجد پا بگذارند.

استاد همایون خرم د رمیان هنرمندان و هنردوستان چنان جایگاه بزرگی داشت که دیدن چنین جمعیت و استقبالی از مراسم یادبود ایشان قابل پیش بینی و چندان دور از انتظار نبود.

پیام‌ها و پلاکارهای تسلیت از سوی موسسه محک، عزت الله انتظامی، مجید انتظامی، ارکس‌تر مهرنوازان، مرتضی نادرپور، نادر گلچین و… به این مراسم ارسال شده بود.

این مجلس یادبود به همت خانواده استاد همایون خرم، خانه هنرمندان ایران و خانه موسیقی برگزار شده است.

استاد همایون خرم شامگاه پنجشنبه ۲۸ دی ماه سفر ابدی خود را آغاز کرد و با گذشت این چند روز هنوز دوستداران این هنرمند جای خالی او را باورپذیر نمی‌دانند و رفتن ناگهانی او را خاطره‌ای تلخ از سال ۹۱ می‌شمارند، هرچند که آثار ایشان همیشه زنده باقی می‌ماند و تنها جسم همایون خرم است که از میان ما رخت بر بسته است.

 «تو‌ای پری کجایی»، «رسوای زمانه»، «امشب در سر شوری دارم»، «ساغرم شکست‌ای ساغی» همه آثار ماندگاری است که روح همایون را در میان ما بر جای گذاشته و می‌توان با گوش سپردن به این آثار از بار غم هجرت این هنرمند بزرگ موسیقی کاست.

۵۷۲۴۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.