بزرگیان: هیچ اپراتوری حق محدود کردن دفاتر پیشخوان دولت را ندارد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

اخذ تعهدنامه از دفاتر پیشخوان دولت مبنی بر ممنوعیت همکاری با سایر اپراتورها تخلف محسوب می‌شود و در صورت ادامه یافتن، این موضوع مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.
 
احمد بزرگیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بحث دریافت تعهد نامه از دفاتر پیشخوان دولت توسط یکی از اپراتورها مبنی بر اینکه از ارائه خدمات به اپراتورهای دیگر امتناع کنند طی چند وقت قبل بسیار مطرح شده است و ما نیز برای بررسی این اقدام با نمایندگان اپراتورهای مختلف جلساتی برگزار کردیم و در آن جلسات نیز آن مقرر شد که هیچکدام از اپراتورها حق محدود نمودن دفاتر پیشخوان دولت را ندارند و این مورد طی نامه ای برای شرکت مخابرات و همراه اول نیز ارسال شد.
 
معاون نوسازی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری ادامه داد: آیین نامه ای طراحی شد و در اختیار اعضاء کمیته و همینطور اپراتورها قرار گرفت تا نظراتشان را در ارتباط با آن ارائه دهند.
 
معاون نوسازی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری در مورد دفاتر پیشخوان دولت و نظارت بر آنان گفت: دفاتر پیشخوان آیین نامه خود را دارند و طبق ماده ۶۴ قانون برنامه پنجم، نظارت بر عملکرد آنها برعهده دستگاه نظارتی تعیین شده است، البته ما اعتقاد داریم که این دفاتر باید به تمام اپراتورها به صورت یکسان سرویس ارایه دهند.
 
وی ادامه داد: همراه اول یکسری استدلالهایی برای این عمل داشت که مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مورد پذیرش کارگروه واقع نشد.
 
احمد بزگیان با اشاره به اینکه این امر خلاف قانون است گفت: خواهش من از مدیران همراه اول این است که به بخشنامه‌هایی که مراجع قانونی صادر می کنند تن بدهند.
 
بزرگیان در پاسخ به این سوال که آیا درآمد دفاتر پیشخوان دولت از طریق همراه اول سبب پذیرش این محدودیت می‌شود یا خیر گفت: ببینید دفاتر پیشخوان دولت درحال حاضر به هیچ وجه شبیه سابق نیست و حدود ۲۰ دستگاه مختلف خدمات خود را از طریق این دفاتر ارائه می‌دهند و اینگونه نیست که درآمد این دفاتر فقط از طریق همراه اول باشد.
 
وی ادامه داد: امیدوارم که همراه اول این روند را اصلاح کند و من در اینجا تاکید می‌کنم که دفاتر پیشخوان دولت به هیچ وجه این تعهد نامه‌های تحمیلی و خلاف مقررات را امضا نکنند. سازمان تنظیم مقررات هم با صراحت این موضوع را به شرکت مخابرات و همراه اول ابلاغ کرده است.
 
بزرگیان در پایان گفت: قاعدتاً کمیته نظارتی فعال است و پیگیری خواهد کرد و قطعا انتظار دارم که همراه اول همانطور که در جلسات اظهار موافقت کرده است در عمل هم تن به نتیجه مذاکرات بدهند.
 
به گزارش ایسنا پیش از این و پیرو انتشار یافتن خبری با تیتر «تخلف در ممانعت از فروش رایتل در دفاتر پیشخوان دولت» همراه اول به ارائه توضیحاتی پرداخت.
 
در توضیح روابط عمومی اپراتور اول آمده بود: "در دنیای امروز هر اپراتور، سیاستهای بازاریابی و فروش خاص خود را دارد و تاکنون اپراتوری ملاحظه نشده است که تمایل به شراکت با اپراتور دیگر در شبکه خدمات و فروش خود داشته باشد. گرچه اپراتورها از نظر فنی اغلب با هم همکاری می‌کنند ولی بدلیل محرمانه بودن اطلاعات مشتریان خود در شبکه فروش و خدمات استفاده از یک مرکز خدمات ارتباطی را به صلاح نمی‌دانند.
 
همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور که تلاش و هزینه‌های بسیاری را جهت استقرار شبکه خدمات و فروش خود مصروف داشته است. حق مشترکین خود می‌داند که از شبکه اختصاصی بهره‌مند شوند، دفاتر پیشخوان دولت داوطلب همکاری اختصاصی با همراه اول، بخشی از این شبکه گسترده است.
 
همراه اول هیچ گاه اجباری به عدم همکاری دفاتر با اپراتورهای دیگر نداشته است بلکه شرط حضور همراه اول به عنوان یک شرکت خصوصی تجاری در دفتر را، عدم همکاری با سایر اپراتورها عنوان کرده است بدیهی است که داشتن نمایندگان اختصاصی حق تمامی دارندگان پرواته از جمله همراه اول، ایرانسل و رایتل است و این دفاتر می باشند که تصمیم می گیرند نمایندگی کدام اپراتور را بپذیرند و در چه شبکه فروش و خدماتی عضو شوند".

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.