بزرگ‌ترین صعود بورس در سال ۹۲؛ شاخص ۱،۳ درصد رشد کرد

۲۰فروردین۱۳،

شاخص بورس تهران در معاملات امروز تحت تاثیر شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی ۵۳۸ واحد رشد کرد و به کانال ۴۰ هزار و ۶۰۶ واحد رسید.

به گزارش Consbank، به نقل از ایسنا شاخص بورس تهران که از ابتدای سال روند رو به رشد خود را آغاز کرده و موفق به عبور از کانال‌های ۳۹ و ۴۰ هزار واحدی شده است، در معاملات امروز به رشد خود ادامه داد و با افزایش ۱،۳۴ درصدی مواجه شد.

به این ترتیب دماسنج بازار سرمایه که در دو روز ابتدایی هفته با افت مقطعی رو به رو شده و به کانال ۳۹ هزار واحدی برگشته بود، از دیروز روند افزایشی خود را آغاز کرد و امروز نیز با رشد ۵۳۸ واحدی مواجه شد.بر این اساس در معاملات امروز مهم ترین متغیر بورس همانند روز قبل تحت تاثیر شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی قرار گرفت و برای اولین بار به کانال ۴۰ هزار و ۶۰۶ واحدی قدم گذاشت.

بورس امروز تحت تاثیر بازگشایی نماد سرمایه گذاری غدیر با افزایش مواجه شد زیرا این شرکت به سبب اعلام پیش بینی سود ۱۰۰۱ ریالی با سرمایه تازه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی با افزایش ۱۳ درصدی قیمت مواجه شد و بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص بورس گذاشت.

در بازار امروز نمادهای فلزات و پتروشیمی از روند مثبتی برخوردار شدند و شرکت‌های سرمایه گذاری غدیر، پالایشگاه بندرعباس، نفت و گاز پارسیان، پالایشگاه اصفهان، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی شیراز، مپنا و پتروشیمی کرمانشاه بیشترین تاثیر را در مثبت شدن شاخص بورس گذاشتند.

در بازار امروز ۲۳۰ میلیون سهم به ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به سبب رشد قیمت‌ها و افزایش شاخص برای اولین بار به ۱۸۱ هزار میلیارد تومان رسید.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.