بزرگ‌ترین مشکل تهران آلودگی هواست

۰۷م اسفند ،

مخالفت سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با انتقال پایتخت؛

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام این که اخیراً موضوع انتقال پایتخت از سوی بعضی مسئولان دولتی مطرح می‌شود، گفت: اجرای این طرح هزینه‌های بسیار سنگینی را به کشور تحمیل می کند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس مهرداد لاهوتی افزود: این که کدام شهر به عنوان پایتخت انتخاب شود و انجام بسترسازی‌های لازم به این منظور و همچنین مشکلات فراوان دیگر از تبعات اجرای این طرح خواهد بود.
 
وی با اشاره به این که چنان‌چه در راستای رفع دو معضل بزرگ تهران اقدام شود، دیگر نیازی به اجرای طرح‌هایی از قبیل انتقال پایتخت و صرف هزینه‌های هنگفت ناشی از این جا به جایی نخواهد بود، اظهار کرد: بزرگ‌ترین مشکل تهران، مسأله آلودگی هواست.
 
لاهوتی در خصوص دلایل آلودگی هوای تهران گفت: یکی از مهم‌ترین علل آلودگی هوای تهران، کمبود ظرفیت وسایل نقلیه عمومی است و در صورتی که ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه یابد، آلودگی هوا به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.
 
وی دومین مشکل بزرگ تهران را مستحکم نبودن ساختمان‌های این کلان شهر دانست و تصریح کرد: لازم است در جهت استحکام هر چه بیشتر ساختمان‌های تهران و مقاوم‌سازی آن‌ها در برابر بروز حوادثی مانند زلزله پیش‌بینی‌های لازم صورت پذیرد.
 
نایب رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس در پایان با تأکید بر این که با تحقق این دو مهم و برطرف کردن این دو معضل، تهران ‌می‌تواند به یکی از بهترین کلان شهرهای دنیا تبدیل شود، خاطرنشان کرد: دولت به جای انتقال پایتخت اعتبارات تهران را بپردازد./ز


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.