بزودی پنج شعبه دیگر فروشگاه نگار در استان ها راه اندازی می گردد

۱۸اردیبهشت،

به گفته علی اصغر امیرنیا؛ رایزنی های لازم برای راه اندازی سایر شعب فروشگاه دائمی نگار در سایر استان ها انجام شده است و این فروشگاه به ترتیب در پنج استان دیگر راه اندازی خواهد شد و دومین فروشگاه نگار در اراک راه اندازی خواهد شد.

علی اصغر امیرنیا در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین دربارهٔ چگونگی تامین آثار تجسمی فروشگاه آثار هنری نگار گفت: موسسات وابسته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری در زمان برگزاری اکسپوها ونمایشگاه هایی که در طول سال برگزار می گردد برای این که خون تازه به هنرهای تجسمی کشور تزریق شود؛ تعداد بسیاری از آثار تجسمی را خریداری کرده اند که تا در مواقع ضروری از این آثار استفاده شود. اما این آثار در سال های اخیر بیشتر جنبه آرشیوی پیدا کرده بود و فضای برای نمایش و فروش گسترده این آثار وجود نداشت.

وی با اشاره به اعتبارات نازل برای خرید آثار تجسمی گفت: همین موضوع سبب شد تا با توجه به اعتبارات نازلی که برای خرید آثار تجسمی وجود دارد؛ با برپایی فروشگاه دائمی نگار، گردش مالی برای خرید آثار تجسمی تازه بوجود آید و همچنین تمام کسانی که علاقمند می باشند آثار مورد نیازشان را تامین کنند.

امیرنیا با اشاره به دارا بودن شناسنامه آثاری که در فروشگاه نگار به فروش می رسد گفت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که بعضی آثار تجسمی دارند نداشتن شناسنامه اثر است و همین موضوع گاه شک و شبهاتی را برای جعلی بودن این آثار بوجود می آورد ما در فروشگاه نگار و پایگاه اینترنتی مجازی که برای فروش آثار تجسمی راه اندازی کرده ایم سعی کرده ایم که این مشکل را برطرف کنیم و براساس کار کارشناسی که بر روی هر اثر می گردد؛ شناسنامه ای برای هر اثر تنظیم شده است تا خریدران این آثار نسبت به کیفیت و اصالت آثار اطمینان داشته باشند.

وی افزود: همچنین در برنامه ای که فروشگاه دائمی نگار ترتیب داده ایم؛ قصد داریم زمینه فروش آثار تجسمی این مجموعه را در خارج از کشور نیز فراهم کنیم و در آینده نزدیک شعباتی از فروشگاه مجازی نگار در خارج از کشور راه اندازی می گردد همچنین زمینه ای برای راه یابی این آثار به حراجی های منطقه را نیز فراهم کنیم.

به گفته امیرنیا؛ همچنین فروشگاه آثارهنری این امکان را دارد تا هنرمندان قرار ها و برنامه های مذاکرات هنرشان را در این فضا تنظیم کنند و حتی برای برپایی کارگاه های برررسی آثار هنرمندانی که آثارشان در این فروشگاه به نمایش گذاشته شده استفاده کنند.

وی راه اندازی کافه هنرمندان در فروشگاه نگار را رد کرد و گفت: تنها کافه گالری تجسمی موجود در کشور در فرهنگسرای نیاوران راه اندازی شده است و فروشگاه های نگار از چنین امکانی بهره مند نخواهند شد.

امیرنیا ادامه داد: هدف ما از راه اندازی فروشگاه دائمی نگار ایجاد فضایی تازه در هنرهای تجسمی کشور است و ما می خواهیم هنرمندان تجسمی این فروشگاه را خانه خودشان بدانند و هر زمان که احساس نیاز کردند از امکانات آن بهره مند شوند.

وی دربارهٔ چگونگی ارتباط با کارشناسان این مجموعه برای نمایش و فروش آثار گفت: این مجموعه یک گروه کارشناسی دارد و هنرمندان جوان برای این که آثارشان را بخواهند دراین مجموعه به نمایش بگذارند نیازی نیست که از طریق گالری دارها اقدام کنند و پس از مراجعه به این مرکز و کار کارشناسی روی آثار امکان نمایش و فروش آثار فراهم خواهد شد و این امکان تنها مختص به گروهی خاص از هنرمندان یک شهر و استان نیست و هنرمندان تمام شهرهای ایران می توانند از این امکان بهره مند شوند.

سرپرست مرکز هنرهای تجسمی در ادامه دربارهٔ بی اعتمادی بعضی از هنرمندان برای در اختیار گذاشتن آثارشان به بعضی مراکز و اشخاص گفت: همین موضوع سبب شده است که بعضی از هنرمندان نتوانند امکانی برای راه یابی آثارشان به حراجی ها فراهم کنند اما ما در فروشگاه نگار سعی کرده ایم که با اعتماد سازی و عقد قرارداد با هنرمندان این مشکل را برطرف کنیم.

به گفته امیرنیا؛ بزودی فروشگاه های دائمی نگار در سایر استان ها هم راه اندازی خواهد شد و پس از فروشگاه تهران بزودی فروشگاه نگار اراک در فضایی بزرگتر راه اندازی خواهد شد و پنج استان نیز بزودی از این امکان بهره مند خواهند شد.
وی افزود: حتی ما برنامه ای ترتیب دیده ایم که با راه اندازی فروشگاه سایر استان امکان مبادله آثار در این فروشگاه ها فراهم شود.

سرپرست مرکز تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دربارهٔ مدت زمانی که یک اثر به صورت امانی در اختیار فروشگاه نگار قرار می گیرد گفت: براساس قراردادی که میان فروشگاه و هنرمند منعقد می گردد هر اثر مدت شش ماه در اختیار فروشگاه قرار می گیرد و اگر پس از آن به فروش نرفت به هنرمند بازگردانده می گردد تا از کانال های دیگر اقدام به فروش اثرش کند.

به گفته امیرنیا؛ گنجینه فروشگاه دائمی نگار دربرگیرنده ۱۰۰۰ اثر است و این آثار طبق برنامه گالری ها از یک تا دو هفته در فروشگاه نگار به نمایش گذاشته می شوند و با فروش هر اثر؛ اثر تازهی جایگزن آن خواهد شد.

وی دربارهٔ دائمی بودن مکان فروشگاه نگار گفت: مکان این فروشگاه استجاری است و با پایان مدت قرارداد، این فروشگاه در مکان دیگری فعالیت خود را ادامه خواهد داد. خوشبختانه دسترسی به فروشگاه نگار بسیار آسان است و در برنامه داریم که فروشگاه نگار را در مکان هایی در استان های راه اندازی کنیم که دسترسی به آنها آسان باشد.

سرپرست مرکز هنرهای تجسمی افزود: راه اندازی فروشگاه دائمی نگار جز برنامه های دولت دهم بود و امیدواریم که این برنامه بزودی به طور کامل اجرا شود.
 

انتهای پیام/

۳۲/۳۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.