بستری بیش از هفت هزار کرونایی در تهران/احتمال خیزهای جدید با تغییر در رفتارهای ازدحامی

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران، وضعیت شیوع کووید-۱۹ در تهران را تشریح کرد.

به گزارش ممتازنیوز، دکتر علیرضا زالی درباره شرایط کرونا در تهران، گفت: تهران در تعداد مجموعه بستری جدید نسبت به روزهای گذشته با کاهش مواجه بود؛ اما این کاهش خیلی شدید نبوده است. مجموعا تعداد موارد بستری جدید ما در تهران حدود ۱۲۰۰ مورد بوده که ۱۸۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

وی افزود: مجموعه بیمارانی که در حال حاضر در تهران بستری هستند، هفت هزار و ۳۵۰ بیمار است که از این تعداد ۱۹۰۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. با تلاش تیم‌های ترخیص بیمارستان ها، ۱۱۰۰ بیمار هم ترخیص شدند.

زالی ادامه داد: مجموعه مراجعین سرپایی ما نیز نسبت به هفته قبل کاهش را نشان می‌دهد. در ۲۴ ساعته گذشته حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ بیمار به بخش سرپایی مراجعه کرده اند که نسبت به هفته قبل کاهش را نشان می دهد، اما کماکان از آنجایی که بیش از ۷۰۰۰ بیمار بستری در تهران به سر می برد، تیم های بهداشت و درمان تحت فشارند. در تهران نسبت به سایر استان ها با شیب ملایم تری تغییر می کنیم.

وی همچنین گفت: نکته بسیار مهم این است که آمار مراجعین  سرپایی ما که عددی بیش از ۱۰ هزار بیمار است، نشان می‌دهد که شهر و استان تهران کماکان با شرایط ناپایدار و بی‌ثبات مواجه است و ممکن است با هرگونه تغییر در رفتارهای ازدحامی، شاهد خیزهای جدید بیماری باشیم.

زالی که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می کرد، تاکید کرد: در آستانه عید فطر هستیم و هرگونه سفر و دور همی خانوادگی ممکن است در تشدید شرایط دخیل باشد. بر این اساس از همه شهروندان تقاضا دارم که همکاری و کمک کنند که هفته آتی را با شرایط بهتری بگذرانیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.