بستنی ها را از مراکز مجاز تهیه کنید

‘محسن فرهادی’ روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: دستگاه های بستنی ساز نباید کنار خیابان ها گذاشته شود چراکه گرد و غبار و آلودگی های محیطی به راحتی جذب بستنی می شود .

وی تاکید کرد که صاحبان این گونه دستگاه ها باید آنها را روزانه با آب گرم، شست و شو و گندزدایی کنند . این دستگاه ها حتما باید داخل مغازه باشد درغیراین صورت با متخلفان طبق ضوابط و آیین نامه بهداشتی، برخورد قانونی می شود.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت گفت: آلودگی میکروبی فرآورده های لبنی می تواند موجب مسمومیت شود البته این مساله به مقاومت بدن و شرایط آلودگی های محیطی نیز بستگی دارد.

فرهادی درمورد بستنی های سنتی نیز گفت: این بستنی ها باید در آزمایشگاه ها از لحاظ بهداشتی بررسی شود. اگر مردم می خواهند از بستنی های سنتی استفاده کنند باید توجه داشته باشند که مراکز تهیه و توزیع این بستنی ها حتما دارای پروانه وزارت بهداشت باشد.

وی در مورد استفاده از رنگ های مصنوعی در برخی بستنی ها افزود: تشخیص استفاده از رنگ مصنوعی در بستنی ها دشوار است. اگر افراد حساسیت خاصی به استفاده از این گونه بستنی ها ندارند ،می توانند از آن استفاده کنند چراکه اگر این رنگ ها به شیوه صحیح و به اندازه استفاده شود، منعی ندارد.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد که بهتر است مردم از بستنی های بسته بندی شده دارای پروانه وزارت بهداشت استفاده کنند.

فرهادی گفت :مردم می توانند هرگونه تخلفات بهداشتی در بستنی فروشی ها را به سامانه ستاد فوریت های سلامت محیط کار با شماره تماس ۰۹۶۷۸ اطلاع دهند.

به گفته وی درحال حاضر ۴۵۰۰ ناظر بهداشتی وزارت بهداشت به طور روزانه بر سلامت محیط کار اماکن عمومی و اغذیه فروشی های سراسر کشور نظارت دارند.

اجتمام**۹۱۸۵ ** ۱۵۶۹**۱۵۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۶۸۹۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.