بسته شدن راه بیش از ۱۴۰۰ راه روستایی در ۵ استان

۲۱م دیماه ،

به گزارش واحد مرکزی خبر،از این تعداد ۵۳۳ روستا در آذربـایجان غربی ، ۷۰۰ روستا در کردستان و ۵۰ روستا در آذربایجان شرقی و ۶۴ روستا در گیلانغرب کرمانشاه و ۶۴ روستای فریدن استان اصفهان قرار دارد .
بارش برف ساکنان ۴۰۰ روستای شهرستـان دلفان لرستان را نیز با مشکل مواجه کرد که با تلاش راهداران ، راه ارتباطی ۱۵۰ روستا بصورت کامل بازگشایی شده وتلاش برای بازگشایی محورهای دیگر همچنان ادامه دارد .
همچنین بـراثر این بارش ها ، محورهای مواصلاتی دیوانـدره – سقز و سقز – بانه در کردستان ، تمرچین – پیرانشهر در آذربایجان غربی و گیلانغرب بـه کرمانشاه مسدود شده و تردد در جاده ترانزیتی تبریز- بازرگان و چایپاره نیز فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است .
تلاش راهداران و یگان های امدادی برای بازگشایی راه و کمک به مسافران ادامه دارد .
تمـام جاده های ارتباطی استان آذربایجان غربی هم سفید پوش شده و تـردد در مسیرهـای ارتبـاطی بـه کندی و فقط به زنجیر چرخ انجام می گردد .
گردنه های گـوردیک در خوی ، حیدر آباد در نقده ،کله گاوی  و قره بلاغ در مهاباد ، ایرانخواه درمایین بلاغ  در تکـاب ، زمـزیران در سردشت ، تمرچین درپیرانشهر ، آغبلاغ در اشنویه و قوشچی در سلماس ، شاه بندلو در چالدران ، برهان در شاهین دژ برفی و توام با مه گرفتگی  غلیظ است .
مسئول مرکز مدیریت راههای استان اصفهان هـم اعـلام کـرد محورهـای فـریـدونشهر ، پشتکوه ، داران -الیگودرز ، دامنه – خوانسار ، چادگان – سه راهی سد زاینده رود با مشکل روبرو شده است .
آقـای کازرونی افزود: تردد درمحورهای اصلی مبارکه – بروجن ، دهاقـان – بـروجن ، شهرضـا – سمیرم ، سمیرم – یاسوج نیز به سبب بارش برف خفیف و مه به سختی انجام می گردد .
وقوع کولاک شدید در همه محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری هم سبب کـاهش دیـد بـه ویژه در گردنه های چری و شاه منصوری شده است .
گردنه هـای چری و شـاه منصوری کـه جزء برفگیرترین محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری است شهرکرد را از طریق کوهرنگ و بازفت به مسجد سلیمان در خوزستان متصل می کند .
هم اکنون بجز گردنه عسل کشان در شهرستان کوهرنگ بقیه گردنه های چهار محال و بختیاری باز و تردد درآنها جریان دارد .
عبور از گردنه های اسدآباد ، همه کسی و آوج در استان همدان نیز فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است و راننـدگانی که قصد عبور از این گردنه ها را دارند با سرعت مطمئنه ، احتیاط کـامل و تـوجه بـه مقـررات راهنمایی و رانندگی حرکت کنند .
در حال حاضر تمام گردنه های  استان قزوین باز و تردد در آنها جریان دارد .
فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویر احمد نیز گفت: به سبب مه غلیظ دربرخی ازمحورهای کوهستانی نظیر میمند ، مله شوره و مورگاه ، دیـد رانندگان به کمتر از۲۰ مترکاهش  یافته است .
سرهنگ سیاهپور افزود:همه محورهای ارتباطی استان بویژه محورهای منتهی به یاسوج به همت راهداران و نیروهای امدادی باز است .
به گفته سرهنگ شرافتی رئیس پلیس راه لرستان تردد در عمده گردنه های برفگیر استان با زنجیر چرخ امکان پذیر است .
از گیلان هم خبر می رسد اگرچه همه راههای فرعی واصلی این شهرستان باز است اما تردد در جاده اسالم به خلخال به ویژه در گردنه الماس فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است .

آقای موالی مدیر مرکز اطلاعات راه های استان کردستان هم گفت: به جز محورهای مواصلاتی دیواندره – سقز و سقز – بانه که مسدود است دیگر مسیرهـای مـواصلاتی استان کردستان باز و تردد با احتیاط در آنها جریان دارد .

همچنین بارش سنگین برف که از دیشب در اغلب شهرستان های لرستان آغاز شده است سبب تعطیلی تمام مـدارس ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه نوبت صبح و عصر شهرستان سلسله شد و دانشگاه آزاد واحد بروجرد را نیز به تعطیلی کشاند . امتحانات امروز این دانشگاه لغو و به زمان دیگری موکول شده است . 
بارش برف چهره شهرستان دلفـان را نیز سفید پوش کـرده و ارتفـاع بـرف در داخل شهر نورآباد مرکز این شهرستان به نیم متر رسیده است .
رئیس راه و شهرسازی پاوه گفت : بـراثـر بـارش سنگین بـرف در ۲۴ ساعت گـذشته ، ارتفـاع برف در نقاط مسکونی شهرستان تا حدود ۴۰ سانتیمتر و در ارتفاعات و نقاط کوهستانی ، تا حدود یک متر رسیده است .
ابراهیم شهریاری همچنین از قطع راههای ارتباطی تمـام روستاهـا بـا مـرکـز شهرستان و تـلاش مـاموران راهداری برای بازگشایی مسیرهای تردد خبر داد .
بخشدار گواور شهرستان گیلانغرب هم گفت: بارش سنگین برف، از بعد از ظهر دیروز تـا صبح امروز ، راه ارتباطی ۶۴ روستای این بخش ، مسدود و مدارس و ادارات این بخش را به تعطیلی کشاند .
آقاجانی افزود : بارش سنگین برف همچنین تاسیسات آب و برق منطقه را هم قطع کرده و تلاشها برای رفع مشکل شبکه های آب و برق ادامه دارد .
بارش برف از  بامداد امروز در مناطق مختلف استان قزوین آغاز شده و همچنان ادامه دارد و  رفت و  آمد  به ویژه در گردنه ها را  به سبب  کولاک شدید با مشکل مواجه کرده است.

فرمانده پلیس راه استان قزوین  از هموطنان  خواست در صورت امکان  از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند  و درصورت سفر اضطراری، لباس گرم و توشه زمستانی به همراه داشته باشند .
سرهنگ سید مظفر حسینی  به رانندگان  پیشنهاد کرد: اگر قصد مسافرت از محورهای مواصلاتی استان قزوین را دارند حتما  زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و پلیس از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری می کند .

مردم ایلام هم امروز شاهد اولین برف سنگین زمستانی پس از سالها خشکسالی در این استان بودند .
بارش برف استان ایلام به ویژه کوهها و ارتفاعات این استان را سفید پوش کرد و طراوت و شادابی خاصی به طبیعت  استان بخشید .
پروازهای صبح امروز تهران به ایلام و بالعکس فرودگاه شهدای ایلام نیز به سبب بارش برف  لغو شد .
با ورود سامانه هوای سرد و بارش زا دمای هوای گیلان ۵ تا ۸ درجه سانتی گراد کاهش یافته است .
 

دمای هوای مازندران تا ساعت های پایانی فردا  ۸ تا ۱۴ درجه کاهش می یابد .

هواشناسی خراسان رضوی نسبت به کاهش ۱۰ درجه ای دما  در استان به زائران بار گاه رضوی و کاروان های پیاده  اخطار داد .
هوای امروز مشهد به لحاظ آلودگی در وضع اخطار است .
بارش باران هم از دیشب خوزستان را فرا گرفته است .
امـروز بـاد شدید و گـرد و غبـار محلی  استان را فرا می گیرد و از فردا کـاهش محسوس دما را  هم شاهد خواهیم بود .
همچنین  مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اعلام کرد با اشاره به نقشه های هواشناسی برای نواحی مرکزی و غربی استان از فردا وزش باد شدید در بعضی ساعات طوفان گرد و خاک و کاهش شعاع دید پیش بینی کرد .
این طوفان در محور زاهدان – نصرت آباد – بم با شدت بیشتری جریان خواهد داشت .

 


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.