بسکتبال ایران همچنان بیستم جهان

جام جم آنلاین: در آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی بسکتبال آمریکا همچنان صدرنشین است و تیم ملی ایران تنها تیم آسیایی‌ است که جایگاهش تغییری نداشته است.

در آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی بسکتبال که پس از بازی‌های المپیک اعلام شد، تیم ملی بسکتبال ایران بدون تغییر جایگاه همچنان در دره بیستم جهان قرار دارد. در این رنکینگ جایگاه پنج تیم نخست بدون تغییر باقی ماند و آمریکا، اسپانیا، آرژانتین، یونان و لیتوانی هم چنان به عنوان تیم های اول تا پنجم جهان شناخته می‌شوند.

روسیه که در المپیک به مدال برنز رسید با پنج پله صعود در مقام ششم قرار گرفت. چین نماینده آسیا در المپیک لندن که نتایج ضعیفی بدست آورد با یک پله سقوط در جایگاه یازدهم قرار گرفت و ایران که در این المپیک غایب بود همچنان بیستم باقی ماند.

از کشورهایی که ارتقا رنکینگ خوبی داشتند می‌توان به کشورهای فرانسه و برزیل اشاره کرد که با ۴ پله صعود به ترتیب در رده‌های هشتم و نهم جهان قرار گرفتند. تونس نماینده آفریقا در المپیک ۲۰۱۲ با ۱۰ پله صعود بیست و دوم شد و بریتانیا ۲۰ پله ارتقا داشت و بیست و سوم شد.

اردن، لبنان و کره جنوبی با دو پله سقوط سی‌ام و بیست و پنجم و سی و سوم شدند. ژاپن، قطر و چین تایپه نیز با یک پله سقوط در رده های سی و پنج، سی و شش و چهل و دوم شدند.

بیست تیم نخست رنکینگ فدراسیون جهانی بسکتبال:

۱٫ آمریکا
۲٫ اسپانیا
۳٫ آرژانتین
۴٫ یونان
۵٫ لیتوانی
۶٫ روسیه
۷٫ ترکیه
۸٫ فرانسه
۹٫ برزیل
۱۰٫ استرالیا
۱۱٫ چین
۱۲٫ صربستان
۱۳٫ آلمان
۱۴٫ اسلوونی
۱۵٫ آنگولا
۱۶٫ کرواسی
۱۷٫ نیجریه
۱۸٫ نیوزلند
۱۹٫ پورتوریکو
۲۰٫ ایران (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.