بسیجی می‌تواند بهترین سرمایه ادبی کشور را منتقل کند

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی رحماندوست، نویسنده مذهبی کشورمان با بیان اینکه زبان ادبیات یکی از مهم‌ترین ابزارهای انتقال فرهنگ به شمار می‌آید، اظهار کرد: ادبیات در قالب داستان بلند، داستان کوتاه و رمان، یکی از مهم‌ترین ابزارها در انتقال فرهنگ کشورمان به دیگر کشورها است.

وی با اشاره به اینکه این فرهنگ قابل انتقال به نسل‌های آینده کشورمان و کشورهای دیگر است، افزود: ادبیات می‌تواند انتقال دهنده اندیشه و فرهنگ کشورمان در حوزه‌های ارزشمدار و تعهدمدار به دیگر کشورها و ایجاد تحول در آنها باشد.

دبیرکل جمعیت حمایت از فلسطین افزود: ادبیات از جمله حوزه‌هایی است که می‌توان با استفاده از ترجمه، آن را به دیگر زبان‌ها منتقل کرد؛ در حالی که معدود هستند هنرهایی که از راه ترجمه بتوان آنها را انتقال داد.

رحماندوست تصریح کرد: اگر کشوری بتواند اندیشه متعالی داشته باشد و در قالب داستان به خلق اثر بپردازد، یکی از برگه‌های برنده را در حوزه فرهنگ و اندیشه در اختیار گرفته است.

وی افزود: کشور ما سرمایه بسیاری در حوزه داستان دارد که نگارش کتاب در حوزه دفاع مقدس، انقلاب، وقایع اجتماعی و دیگر حوزه‌ها از آن جمله است که سرمایه ادبی به شمار می‌آید و کسی بهتر از اهل قلم بسیج نمی‌تواند در این عرصه به نوشتن بپردازد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است که سازمان بسیج هنرمندان در این عرصه پیشقدم شود و با تقویت نویسندگان در قالب داستان، به تولید اثر بپردازد ک در نتیجه چنین اقدامی، بزرگترین تحولات تاریخی ادبی کشورمان به وقوع می‌پیوندد که با هیچ اقدام دیگری قابل قیاس نیست.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.