بسیج به دنبال دست‌یابی به قطب دینی انیمیشن جهان است

رییس مرکز بسیج صداوسیما:

رییس مرکز بسیج سازمان صداوسیما گفت: بسیج به دنبال این است تا با ترویج مکتب انیمیشن ایرانی – اسلامی، به قطب دینی تولیدات انیمیشن در جهان دست پیدا کنیم.

به گزارش هنرآنلاین،، علی‌ اصغر جعفری “رییس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما و مشاور رییس سازمان صدا و سیما” در نشست خبری اولین جشنواره پویانمایی بسیج گفت: غرب با استفاده از تمامی امکانات رسانه در جهت القای اندیشه‌های خود گام برداشته و امروزه تمامی تولیدات انیمیشن جهان دست کمپانی‌های غربی است و ما وظیفه داریم با تلاش مستمر در جهت بیان اندیشه‌های دینی انقلاب اسلامی تلاش کنیم و بسیج در پی آن است تا با تبیین ارزش‌ها و باورهای انقلاب اسلامی به مقابله با جنگ نرم در عرصه‌ی فرهنگی بپردازد.

او افزود: به دستور سردار نقدی، رییس سازمان بسیج از شهریور ۱۳۹۰ شورایی زیر نظر معاونت فرهنگی و اجتماعی تحت عنوان «شورای تخصصی انیمشین بسیج» تشکیل شده است تا بستر مناسبی را برای ورود بسیج به عرصه پویانمایی و هنر فراهم کند؛ از جمله مصوبات این شورا، برگزاری اولین جشنواره‌ی پویانمایی بسیج در خرداد ماه سال آینده است.

علیرضا شیروی،‌ دبیر جشنواره پویانمایی هم در این نشست دربارهٔ‌ی برنامه‌های این جشنواره، گفت: این جشنواره در سه بخش بلند و نیمه بلند، فیلم کوتاه و فیلمسازان تجربی در هشت محور برگزار می‌شود. امامت و ولایت فقیه، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سبک زندگی ایرانی اسلامی، پیشرفت و عدالت، اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، راهیان نور و اردوهای جهادی، جهاد فرهنگی و مقابله با جنگ نرم محورهای جشنواره پویانمایی بسیج است.

او یادآور شد که آخرین مهلت ارسال آثار تا تاریخ ۲۰ فروردین ۹۲ و زمان اعلام آثار پذیرفته در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه خواهد بود.

شیروی افزود: در طول برگزاری جشنواره و دو روز قبل از اختتامیه، آثار برگزیده در سینما فلسطین به شکل خصوصی اکران خواهد شد و علاقمندان می‌توانند برای ثبت‌نام به پایگاه اینترنتی جشنواره www.bafestival.ir مراجعه کنند.

جشنواره پویانمایی بسیج از اول تا سوم خرداد ماه ۹۲ برگزار می‌شود و برای شرکت در مراسم محدودیتی برای اشخاص وجود ندارد.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.