بسیج یک پدیده مردمی در نظام امام (ره) و امت است/ فاصله‌ای میان امام و امت نیست

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

سردار محمود عاطفی در همایش بزرگداشت روز بسیج رسانه:

رئیس سازمان بسیج رسانه با اشاره به اینکه بسیج رسانه به عنوان یک پدیده مردمی در نظام امام (ره) و امت با مفهوم رسانه در فرهنگ غربی تفاوت دارد لذا فاصله وتفکیکی میان امام (ره) و امت نیست و بسیج در همه جامعه اسلامی از راس قدرت تا قاعده این هرم یعنی مردم حضور دارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران سردار محمود عاطفی رئیس سازمان بسیج رسانه در همایش بزرگداشت روز بسیج رسانه سالروز عملیات غرور آفرین کربلای ۵ و گرامی داشت شهدای رسانه و اسوه برجسته این عرصه خبرنگار شهید غلامرضا رهبردر سالن کوثر سازمان صدا و سیما برگزار شد اظهار داشت: در سالروز عملیات کربلای ۵ یاد و خاطره خبرنگار صاحب سبک و برجسته شهید غلامرضا رهبر را گرامی می‌داریم و همایش بسیج رسانه را با شعار مشارکت اجتماعی و رسانه‌های مردمی برگزارمی کنیم.

وی با اشاره به نسبت بسیج و رسانه افزود: رسانه در فرهنگ غربی بخشی از جامعه مدنی در کشورهاست که فاصله میان دولت و مردم را پر می‌کند و صدای مردم را به گوش حاکمیت می‌رساند وبا نام رکن چهارم دمکراسی خوانده می‌شود اما بسیج به عنوان یک پدیده مردمی که زاییده نفس گرم امام خمینی (ره) است در تفکر اجتماعی امام و امت قرار می‌گیرد و نمی‌توان آن را در فرهنگ غرب محدود کرد.

سردار عاطفی تصریح کرد: بسیج در همه جامعه اسلامی از راس قدرت تا قاعده این هرم یعنی مردم وجود دارد و فاصله وتفکیکی میان امام و امت نیست.

رئیس سازمان بسیج رسانه افزود: امام بخشی از امت است و امت همه آرزوهای خود را در آیینه تمام نمای امام خود می‌بیند لذا امام دست امت را می‌گیرد و به سرمنزل هدایت می‌رساند.

وی اظهار داشت: حال اگر رسانه‌ای که این گونه است از جنس لیبرال دمکراسی نیست و باید هم از جنس امام باشد و هم امت یعنی هم هدایت کننده باشد و هم صدای واقعی مردم را به گوش دولت از باب امر به معروف و نهی از منکر برساند.

وی تصریح کرد: تنها شجره طیبه بسیج می‌تواند این مشارکت اجتماعی را برای خلق رسانه‌های مردمی ایجاد کند.

عاطفی گفت:‌‌ همان طور که بسیج در دوران جنگ سخت و دفاع مقدس بسترهای مشارکت مردم را فراهم کرد می‌تواند این کار را در دوران جنگ نرم هم انجام دهد.

وی افزود: بسیج و رسانه در نظام امام وامت نمی‌توانند از هم جدا باشند البته قرار نیست ملزم شوند بلکه این نسبت اتحادی است.

رئیس سازمان بسیج رسانه اظهار داشت: سید مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که در جمع ما نیز حضور دارد در همایش بسیج و رسانه در مشهد پیشنهاد داد که واو میان این دو کلمه را بردارید و نام سازمان را بسیج رسانه بگذارید که مورد استقبال واقع شد.

وی تصریح کرد: سازمان بسیج رسانه از اواخر سال ۹۱ با ابلاغ ساختار و تجهیزات و حکم ریاست آن به طور رسمی با اجتماع موثر جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای تشکیل شد.

عاطفی گفت: امشب بسیار خرسندیم پس از یک سال تلاش کار‌شناسی اساتید ارتباطات و اهالی رسانه و برگزاری چندین همایش در استان‌های مختلف کشور بستری برای گردهم آمدن خانواده بزرگ رسانه‌ای و گرامی داشت خبرنگار شهید غلامرضا رهبر فراهم آوریم.

رئیس سازمان بسیج رسانه خاطر نشان کرد: امیدواریم زمینه نقش آفرینی رسانه‌ها را برای ایجاد تمدن اسلامی با شعار مشارکت اجتماعی و رسانه‌های مردمی فراهم آوریم.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.