بشار اسد به هنرمند شهید سوریه نشان افتخار می‌دهد

تقدیر از بازیگر محبوب سینما و تلویزیون

بشار اسد، رییس جمهوری سوریه به خانواده «یاسین بقوش»، هنرمند تئاتر این کشور که چندی پیش از سوی مخالفان دولت کشته شد، نشان افتخار و لیاقت اعطا می‌کند.

به گزارش هنرآنلاین، «بشار اسد» نشان عالی افتخار و لیاقت را به خانواده‌ی هنرمند شهید «یاسین بقوش»،‌ بازیگر مشهور سریال‌ها و فیلم‌های کمدی سوریه اعطا خواهد کرد.

پایگاه‌های خبری اینترنتی صبح امروز اعلام کردند، بشار اسد طی حکمی، نشان عالی افتخار را به «یاسین بقوش» اهدا کرد. این نشان به پاس فعالیت‌های درخشان این بازیگر سرشناس در حوزه هنر و کمدی در سوریه و جهان عرب به خانواده این هنرمند اعطا می‌شود.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، «یاسین بقوش» از حدود ۴۰ سال پیش فعالیت هنری خود را همراه با جمعی از بزرگان کمدی سوریه آغاز کرد. او ده‌ها کار کمدی تلویزیونی و سینمایی دارد و در تمام آن‌ها به عنوان نقش اصلی شخصیت «یاسین» که فردی ساده‌لوح است را اجرا کرد.

او در چند تئاتر کمدی در دمشق نیز به ایفای نقش پرداخته است.

او در سال ۱۹۳۸ میلادی در دمشق متولد شد و فعالیت هنری خود را در دهه ۶۰ آغاز کرد و از همان ابتدا به یک شخصیت کمدی محبوب در سریال‌ها تبدیل شد. این هنرمند بعدازظهر روز یکشنبه ۲۴ فوریه در حالی که سوار خودروی شخصی‌اش در جنوب دمشق بود، هدف قرار گرفت و کشته شد.

تروریست‌های وهابی سوریه وی را داخل خودروی شخصی‌اش بسته و سپس با شلیک موشک آر پی جی وی را به قتل رساندند.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.