بشار اسد: هرگز اجازه نمی‌دهیم توطئه‌ها علیه سوریه عملی شود/بروجردی: امنیت سوریه امنیت ایران است

به گزارش خبرآنلاین، علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که برای دیدار با مسئولان ارشد سوریه در راس هیاتی پارلمانی به سوریه سفر کرده بود روز گذشته با رییس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد. بشار اسد‌ در دیدار با علاء‌الدین بروجردی اظهار داشت: سوریه در عملکرد خود در زمینه دفاع از حقوق مشروع ملت‌ها هر چقدر هم که همکاری میان کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه‌ای برای بازداشتن آن از مواضعش زیاد باشد، ثابت قدم است.
اسد با تاکید براینکه ملت سوریه هرگز اجازه نخواهد داد که این طرح به اهداف خود برسد، تصریح کرد: آنچه که در حال حاضر در سوریه رخ می‌دهد تنها علیه سوریه نیست بلکه علیه کل منطقه‌ای است که سوریه نقش اصلی در آن دارد. از این رو گروه‌های خارجی برای تکمیل طرح و نقشه‌های خود در کل منطقه سوریه را هدف قرار داد‌ه‌اند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزار رسمی سوریه (سانا)، بروجردی نیز به نوبه خود به منافع مشترک سوریه و ایران اشاره و تاکید کرد: امنیت سوریه همان امنیت ایران است.
وی به حمایت مداوم کشورش از ملت و دولت سوریه در تمام زمینه‌ها و ادامه رایزنی‌ها با سوریه در خصوص هرگونه طرحی که به خروج از بحران کمک کند، اشاره کرد.
اهم صحبت‌های بروجردی در دیدار با بشار اسد در ادامه می آید:
-همانطور که ایران از تروریسم رنج برد و از این مرحله دشوار عبور کرد سوریه نیز قادر است این مرحله را پشت سر بگذارد.
– ایران آمادگی کامل برای تامین فضایی مناسب جهت انجام مذاکرات با مخالفان با مشارکت دولت سوریه را دارد، ایران اعتقاد دارد راه حل بحران سوریه راه حلی سیاسی است چرا که راه حل نظامی عملا به بن بست رسیده و کسانی که از راه حل سیاسی استقبال می‌کنند هر روز تعدادشان بیشتر می‌شود و موافقت دولت سوریه با این طرح گامی مثبت است.ما مخالفان سوری می خواهیم سلاح خود را کنار بگذارند و در راه حل سیاسی مشارکت کنند.
طرح ایران در زمینه تشکیل گروه تماس شامل ایران، ترکیه، مصر و عربستان در جریان نشستی ویژه در حاشیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد به منظور فراهم کردن زمینه لازم برای انجام مذاکرات سیاسی و دستیابی به آتش‌بس در سوریه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. البته هرگونه گامی که در این زمینه برمی‌داریم باید با مشورت دولت سوریه باشد چرا که در غیر این صورت هیچ پیشنهادی نمی‌تواند مثمرثمر باشد.
سوریه و ایران “فولادی سخت” هستند که هرگز قدرت‌های خارجی هر چقدر هم که در توطئه‌هایشان موفق باشند نمی‌توانند به نقش مقاوم این دو کشور در منطقه تعدی کنند.
همچنین خبرگزاری سانا اعلام کرد که فاروق الشرع، معاون اسد نیز که مدت‌ها بود در هیچ برنامه تلویزیونی ظاهر نشده و شایعاتی درباره گریختن وی به اردن مطرح شده بود با بروجردی دیدار کرد و به این شایعات پایان داد.
فاروق الشرع و بروجردی به بررسی روابط دو جانبه دو کشور پرداختند و شرع از مواضع واقع‌بیانیه ایران در قبال وقایع سوریه تقدیر کرد.
ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه نیز بعد از دیدار با بروجردی تاکید کرد: دمشق هرگز تا زمانی که کشور از گروه‌های مسلح پاکسازی نشود با مخالفان مذاکره نخواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: شرط ما برای هر مذاکره سیاسی توقف خشونت گروه‌های مسلح و صدور بیانیه‌ای در زمینه مخالفت با هرگونه دخالت نظامی خارجی در سوریه است.
/۲۷۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.