بلاتر: آلمان ها با رشوه میزبان جام جهانی شدند/ فدراسیون آلمان: حرف های رئیس فیفا کذب محض است!

بلاتر در گفتگویی با روزنامه سویسی بلیک در عوض پاسخ به این سوال که آیا میزبانی جامهای جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ توسط روسیه و قطر خریداری و رشوه هایی بابت اعطای میزبانی از سوی برخی مسئولان این کشورها به فیفا پرداخت شده ، به بازیهای جام جهانی ۲۰۰۶ اشاره کرد و گفت :«خرید جام جهانی ….یادم می آید زمانی که برای میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶ رای گیری می کردیم در آخرین دقایق یک نفر از اتاق خارج شد تا در عوض اینکه آرا دو نامزد اصلی –آلمان و آفریقای جنوبی- ده به ده برابر  باشد ، برتری ده به نه به نفع آلمانها باشد و این کشور میزبان شود.همه چیز ناگهان به سود یک طرف تمام شد و رفت. شاید هم من آن زمان زیادی خوش بین و ساده اندیش بودم. »زمانی که خبرنگار روزنامه سویسی از بلاتر سوال کرد نسبت به خریداری میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶ از سوی آلمانها مشکوک است ، بلاتر با جدیت پاسخ داد :«من نه مشکوکم و نه حدس می زنم . من متوجه وقوع این اتفاق شدم !»

بدنبال این ماجرا هلموت سندبروک دبیر کل فدراسیون فوتبال آلمان با رد اظهارات بلاتر در بیانیه ای رسمی در سایت این فدراسیون نوشت :«گفته های بلاتر کاملا بی اساس است و تنها در جهت انحراف رسانه ها و افکار عمومی از روند افشای سوابق فساد مالی در فیفا بیان شده است . من امروز به زوریخ می روم تا درباره این موضوع با اعضای کمیته حقیقت یاب مذاکره کنم .چنین اتهاماتی قطعا تبعات سنگینی برای بلاتر خواهد داشت. »

بکن باوئر رییس کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۰۶ هم به بیلد گفت :«اصلا نمی توانم این حرفهای بلاتر را درک کنم. اصلا تعداد آرا در رای گیری مزبور و اختلاف ما و آفریقای جنوبی مطرح نیست . هشت کشور اروپایی همه به ما رای دادند و این موضوع تعیین کننده بود. چارلز دمپسی نیوزلندی هم که از جلسه بیرون رفت به ما قول داده بود تا به آلمان رای دهد ولی بخاطر اختلاف با فدراسیون فوتبال اقیانوسیه ترجیح داد از جلسه بیرون رود واگر او هم در جلسه بود اختلاف آرا بیشتر به نفع ما می شد»

بیلد/۱۶ جولای

۴۱۲۸۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.