بلاتر: به زودی یک ایرانی عضو فیفا می‌شود/ پول‌های بلوکه شده ایران را برمی‌گردانیم

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – سپ بلاتر رئیس فیفا ظهر امروز (پنج شنبه) در نشست خبری حضور پیدا کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

به گزارش ممتاز؛ سپ بلاتر رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) ظهر امروز (پنح شنبه) با حضور در نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. او در ابتدای صحبت هایش گفت: «از اینکه در پایان سفرم به ایران با شما خبرنگاران دیدار می کنم، بسیار خوشحالم. هرچند که سفر من بسیار کوتاه بود اما خوشبختانه مسائل مهمی در آن مطرح شد. دیروز با استقبال صمیمانه آقای روحانی روبرو شدم و پس از آن همایش علم و فوتبال افتتاح شد. صبح امروز هم با خانم ابتکار دیدار کردم و در نهایت آکادمی فوتبال مدارس ایران را افتتاح کردم. همچنین در نشست با رئیس مجلس هم اتفاقات مثبتی افتاد.»

او در پاسخ به این سوال که با توجه به عقب افتادگی فوتبال آسیا، چه برنامه هایی برای توسعه فوتبال در این قاره دارد، گفت: «با اینکه فوتبال آسیا عقب تر از سایر قاره هاست موافق نیستم. البته پاسخ این سوال را بر عهده آقای شیخ سلمان می گذارم.»

شیخ سلمان در ادامه گفت: «همانطور که می دانید قاره آسیا بسیار بزرگ است و به همین خاطر توسعه فوتبال باید از تک تک فدراسیون ها آغاز شد. ما برنامه های تازهی داریم اما توسعه زیرساخت ها باید از خود فدراسیون ها آغاز شود. کشورهایی چون کره و ژاپن پیشرفت خوبی در این زمینه داشته اند و امیدواریم در آینده شرایط خوبی برای فوتبال آسیا رقم بزنیم.»

رئیس فیفا در پاسخ به اینکه ایران برای رسیدن به کرسی ها فیفا باید چه اقداماتی را انجام دهد، گفت: «آقای کفاشیان رئیس فدراسیون ایران در کمیته فوتسال آسیا صاحب کرسی می باشند. علی دایی هم به خاطر تغییر ساختار فیفا کرسی خود را از دست داد. با این حال بعد از این سفر قطعا یک ایرانی دیگر در کمیته های فیفا عضو خواهد شد.»

بلاتر در مورد تحریم ها علیه ایران و پول های بلوکه شده کشورمان گفت: «متاسفانه این مشکل مدتی است پیش آمده و سبب اصلی آن تحمیل قدرت های سیاسی است. البته ما نمی توانیم این  تصمیمات را تغییر دهیم اما باید به دنبال راه حل باشیم. دولیت سوئیس در تلاش است تا با پیدا کردن راه حل هایی حق ایران را به این کشور برگرداند. قول نمی دهم که این مشکل به زودی حل شود اما در مجمع بعدی فیفا برای حل آن تلاش خواهیم کرد.» 

۲۵۲ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.