بلر نسبت به ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه اخطار داد

۳۰ آبان ،

رئیس کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه اخطار داد، چنانچه آرامش به غزه باز نگردد، غیر نظامیان بی‌گناه بیشتری کشته خواهند شد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تونی بلر، اول وزیر سابق انگلیس و رئیس کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه گفت: افزایش شمار قربانیان در نوار غزه و نیز ادامه حملات موشکی اسرائیل به غزه و بالعکس سبب ناامیدی‌ام شده است.

بلر در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره تاکید کرد که وی از تلاش‌های مصر برای میانجیگری میان حماس و دولت اسرائیل حمایت می‌کند.

بلر در مسافرت خود به خاورمیانه با رهبران فلسطین و رژیم صهیونیستی دیدار کرده است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و تونی بلر بر از سرگیری هرچه سریعتر روند صلح خاورمیانه تاکید کردند.

تونی بلر همچنین در دیدار با شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس ابراز امیدواری کرد که به زودی آتش‌بس میان فلسطین و اسرائیل در روزهای آتی برقرار شود.

با این حال شیمون پرز نیز بار دیگر بر اهداف اسرائیل و شروط دولتش برای پذیرش آتش‌بس حماس تاکید کرد.

نخست وزیر اسبق انگلیس نیز خطاب به پرز گفت: من بسیار امیدوار هستیم که بتوانیم ظرف روزهای آتی به سازش و آتش‌بس دست یابیم و مبنا و پایه این آتش‌بس باید توقف حملات موشکی غزه علیه غیرنظامیان اسرائیلی و نیز توقف حملات اسرائیل به غزه باشد.

شیمون پرز در این دیدار تاکید کرد که تنها هدف اسرائیل توقف حملات موشکی است و اسرائیل به دنبال بهره‌برداری و یا تصرف اراضی فلسطینیان نیست.

وی گفت: چنین گمانه‌زنی‌هایی بی‌اساس است. ما به خوبی از عهده مدیریت دولت برآمده‌ایم و در حملات خود به خوبی توانسته‌ایم از غیر نظامیان حمایت کنیم اما به هر حال فقدان نیروهایی که از دست داده‌ایم برای مادران و کودکان آنها آزار دهنده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.