بلندی‏های کمرد پردیس قربانی گرفت+عکس

۲۳م آذر ،

رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات از مرگ یک کوهنورد در ارتفاعات منطقه «کمرد» شهر تازه پردیس و نجات ۱۱ نفر دیگر از مرگ حتمی خبر داد.

ممتازنیوز: ناصر چرخ‏ساز دقایقی قبل اظهار داشت: از ساعات قبل، دو گروه کوهنوردی در ارتفاعات منطقه کمرد در شمال‏شرق استان تهران مفقود و دچار اتفاق شده بودند.

وی ادامه داد: عوامل امداد و نجات پس از اطلاع از این گزارش‏ها، بلافاصله به منطقه اعزام و وارد عملیات جست‏و‏جو شد.

چرخ‏ساز اضافه کرد: گرفتار‏شدگان در بلندی‏های کمرد، گروه کوهنوردی ۱۲ نفره‏ای بودند که از قله «آراکوه» به پایین باز می‏گشتند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات افزود: متأسفانه مردی ۵۶ ساله از این گروه در حین صعود به سبب سکته قلبی جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: سه نفر دیگر از این گروه ۱۲ نفره نیز با رسیدن به مناطق روستایی نجات یافتند و هشت نفر نیز با تلاش گروه امداد و نجات کوهستان از خطر مرگ رهایی پیدا کردند.

چرخ‏ساز اضافه کرد: حال عمومی این ۱۱ نفر مساعد است؛ اما به لحاظ روحی و به سبب مرگ یکی از اعضا و سرگردانی چند ساعته در کوهستان دچار شُک و خستگی شده‏اند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات افزود: تلاش نیروهای خدوم هلال احمر شهرستان‏های شمیرانات و شهرستان در این عملیات همراه با مه شدید و برودت دما ستودنی است.

فارس


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.