بلوغ متهم ردیف اول آکنه

مهمترین عامل پیدایش جوش در صورت، تغییرات هورمونی در دوران بلوغ جوانی است.

به گزارش بی باک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دانشیار بیماریهای پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه، مهمترین عامل ایجاد جوش در صورت افراد، تغییراتی است که در سن بلوغ اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: در این سن هورمون های جنسی ترشح می شوند و باعث افزایش چربی پوست می شوند و چربی های اضافه زمینه را برای کشت میکروبها مستعد می سازد.

دکتر مسعود ملکی افزود: این جوش ها در دخترها بین ۱۳ تا ۱۶ سالگی و در پسران بین ۱۴ تا ۱۷ سالگی شروع می شود و ممکن است تا حدود سن ۴۰ سالگی ادامه پیدا کند این است که کار پزشکان را در نامگذاری این بیماری تحت عنوان غرور جوانی مشکل می سازد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه این بیماری ممکن است در نوزادان و کودکان شیرخوار نمایان شود، افزود: به دلیل عبور هورمون های جنسی از طریق جفت مادر به نوزاد، علائم جوش در نوزادان هم بروز می کند.

مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی با بیا ن اینکه، تغذیه (مصرف تنقلات و مغزهای های گیاهی)، زندگی در در آب و هوای گرم و مرطوب و داروها نقش مهمی در تشدید این بیماری دارند، بیان داشت: میوه و سبزیجات می تواند اثرات مثبتی در درمان این بیماری داشته باشد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی در مورد راه های درمان این بیماری گفت: این بیماری مانند سایر بیماریها نیاز به درمان دارد و راه های بسیار مؤثری برای ریشه کن کردن این بیماری وجود دارد و افراد مبتلا به این بیماری باید به پزشک مراجعه کنند و همچنین از درمان خودسرانه، دستکار، کندن و روشهای غیرعلمی پرهیز کنند، زیرا باعث تشدید بیماری می شود و ممکن است آثار و ضایعاتی را در پوست باقی بگذارد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.