بلومبرگ گزارش داد: ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک سهم ایرانسل از بازار ایران

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

بلومبرگ در گزارشی مدعی شده است: گروه ام تی ان بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه قاره آفریقا، هدف‌گذاری خود را برای جذب مشترکان تازه به سبب مقررات محدود‌کننده‌ رشد و کاهش مشترکان را در ایران تنزل داده است.
 
به گزارش «ایسنا»، نیک کرشاو – رییس بخش سرمایه‌گذاری شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی – گفته است: این شرکت هدف‌گذاری خود را برای جذب مشترکان بیشتر در سال ۲۰۲۲ با ۹ درصد کاهش به ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک تنزل داده است. بلومبرگ مدعی شده است که پایگاه مشترکان ام تی ان در ایران به سبب تضعیف اقتصاد ایران و عدم ارتقای سیم‌کارت‌های این اپراتور با ۷/۱ درصد کاهش به ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک رسیده است. ام تی ان تعداد مشترکان خود را در سه ماه منتهی به سپتامبر با دو میلیون و ۲۰۰ هزار افزایش به ۲۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک رساند که پایین‌تر از پیش‌بینی‌های این شرکت است. رشد مشترکان این شرکت در سه ماه تابستان از افزایش ۳/۶ میلیونی در سه ماه‌ قبلی کمتر است. بر اساس این گزارش، در نیجریه به عنوان بزرگ‌ترین بازار ام تی ان پایگاه کاربران در سه ماه‌ منتهی به سپتامبر ۳۵۸ هزار نفر افزایش یافته در حالی که این رقم در سه ماه قبل تر بیش از ۹ میلیون کاربر افزایش یافته بود.
سیفیسو دابنگوا – رییس اجرایی ام تی ان – در بیانیه‌ای گفت: رشد مشترکان در سه ماه‌ سوم به سبب رقابت بر سر قیمت و مقررات محدود کننده ثبت‌نام مشترکان در تعدادی از بازار‌ها پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها بوده و قیمت سهام ام تی ان در ژوهانسبورگ ۳/۲ درصد کاهش یافت. این شرکت که در بیش از ۲۰ کشور از جمله سوریه و افغانستان فعال است، در ماه اوت اعلام کرد: در حال بررسی هزینه‌های خود در آفریقای جنوبی است و ممکن است تعداد کارکنان خود را کاهش دهد. بر اساس این گزارش کرشاو گفته است: ام تی ان موفق شده از واحد خود در ایران حدود ۴۵۰ میلیون دلار به دست آورد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.