بمب های هسته ای در اختراعات دانشمندان است

هم اکنون در کشور بمب های هسته ای در اختراعات دانشمندان است.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشیممتازنیوز، رحیمی معاون اول رئیس جمهور صبح امروز در افتتاحیه جشنواره علم تا عمل و در میان جمعی از مخترعین و نوآوران طی سخنرانی گفت: به دلیل خستگی زیاد و شبانه روزی در اجلاس، رئیس جمهور نتوانسته اند بر خلاف عشق و علاقه ای که به شما مخترعین و نوآوران کشور دارند در این جشنواره حضور داشته باشند.
 
وی در ادامه به تاریخچه جنبش سران غیر متعهد اشاره کرد و گفت: همان طوری که در این اجلاس نیز بیان شده ایران تنها کشوری است که به معنای واقعی غیر متعهد است و امیدواریم با توجه به ریاست جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سران غیر متعهد این نهضت در عرصه جهانی ادامه داشته باشد.
 
رحیمی تصریح کرد: بمب های هسته ای در اختراعات دانشمندان است چرا که هم اکنون رشد علمی و فناوری دانشمندان ایرانی بسیار بالا بوده و آمارها حاکی از پیشرفت ۱۱ برابری  علمی متوسط جهان در ایران است.
 
وی افزود: ایران به عنوان هفدهمین قدرت اقتصادی در جهان محسوب می شود و هم اکنون در زمینه سد جزء ۵ کشور اول دنیا به شمار می آییم چنانچه در خصوص ظرفیت نیروگاه ها ایران جزء هفدهمین کشور جهان است.
 
** تشکیل جلسه ویژه حمایت از شرکت های دانش بنیان
 
رحیمی در ادامه گفت: کشورهای غربی از هوشمندی ایرانیان می ترسند و در دفاع مقدس ایرانیان ثابت کرده اند که کشور دیگر نمی توانند چشم طمع به ایران داشته باشند.
 
وی اظهار داشت: اگر خواسته های محققین و نوآوران را تا کمال مطلوب نتوانسته ایم عمل کنیم به دلیل محدودیت هایی است که در تمامی عرصه ها داریم.
 
وی به جلسه ویژه حمایت از شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: جلسه ویژه حمایت از شرکت های دانش بنیان به عنوان کارگروه حمایت از دستاوردهای دانش بنیان تشکیل می دهیم تا برخی از مشکلات نوآوران حل شود./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.