بندر چابهار از نظر شرایط استراتژیکی و امنیتی در دنیا بی نظیر است

۱۸ام بهمن ،

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، آیت الله ˈعباسعلی سلیمانیˈ روز چهارشنبه در بازدید از روند طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار افزود: چابهار واقعاً بندری ارزشمند و دروازه اقتصاد شرق کشور است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان خاطر نشان کرد: وجود سواحل و بنادر بسیار در ایران اسلامی سبب شده که از این بندر به عنوان یکی از نعمات بزرگ خدادادی به اندازه کافی بهره برداری نشود.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر توسعه بنادر جنوب شرق کشور اظهار کرد: بیشتر سواحل جنوب و جنوب شرقی کشور رشد لازم را نکرده اند در حالی که دریا پر از نعمت خدادادی است و باید از آن به نحو شایسته و احسن استفاده شود.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک نهاد پیشگام پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اقدامات بسیار خوبی را انجام داده و سایر نهادها نیز باید به وظایف خود در زمینه توسعه سواحل گام های اساسی بردارند.

ˈسیاوش رضوانیˈ مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید با تشریح اقدامات انجام شده در زمینه توسعه بندر چابهار گفت: این سازمان با تمام توان در حال فعالیت و انجام اقدامات لازم برای توسعه بندر چابهار است.

آیت الله سلیمانی نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان در ادامه این بازدید که به مناسبت دهه مبارک فجر انجام شد با معلمان و دانش آموزان مجتمع غیر انتفاعی شهید بهشتی چابهار وابسته به اداره کل بنادر و دریانوردی استان دیدار کرد. ک/۲

۱۷۴۴/ ۶۵۳

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.