بنیاد مسکن برای بازسازی مناطق زلزله زده بسیج شده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈاحمد علیرضابیگیˈ شامگاه چهارشنبه در آیین کمک رسانی خیران اصفهانی به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی افزود:هم اینک ۱۲هزار خانوار این استان نیاز به مسکن دارند.

وی بابیان اینکه اکنون ۱۰ هزار تن مصالح به مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی ارسال شده است، گفت :در روزهای نخست وقوع حادثه قول دادیم که در مدت دو ماه ساخت و ساز را انجام دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد:با ارائه ۶۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی و اعتباراتی برای فراهم کردن زیرساخت ها درصددیم تا مردم به زندگی خود برگردند.

به گفته وی، در چند روز گذشته نخستین بناها به مردم زلزله زده تحویل داده شد.

بیگی با اشاره به اینکه زندگی ۱۲۰هزار زلزله زده ای که در چادر مستقرند با کمک های مردمی از سراسر کشور تامین شده است، تاکید کرد: اولویت کار ما ساخت مسکن و تبدیل چادر به مسکن ثابت است.

به گفته وی، در کنار احداث منازل برای زلزله زدگان استان، چهار هزار متر مربع کانکس نیز در حال نصب شدن است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: نیاز زلزله زدگان به لوازم خانه و اثاث منزل در کنار نیازهای خوراکی آن ها، بیش از پیش احساس می شود.

به گزارش ایرنا،آیین کمک رسانی خیران اصفهانی به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی با حضور دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا، استاندار آذربایجان شرقی، امام جمعه و استاندار اصفهان، برخی مسوولان و خیران استان برگزار شد.

در این آیین، بیش از یک میلیارد تومان توسط خیران و مسوولان استان اصفهان جمع آوری شد.

پ/۷۱۴۰/۱۰۴۲

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.