بنیاد مسکن فارس، یک هزار واحد مسکونی تخریب شده در زلزله بوشهر را بازسازی می کند

۲۶فروردین۱۳،

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهندس علی نقی لقمانی، عصر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: همکاران ما اینک در مناطق زلزله زده مستقرند و کار بازسازی مناطق زلزله زده را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: به مالکان و صاحبان منازل آسیب دیده در زلزله اخیر در مناطق مختلف استان بوشهر مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد چهاردرصد برای نوسازی داده خواهد شد.

او اضافه کرد: زمان اتمام این واحدها بستگی به مشارکت خود مردم دارد اما تمام سعی و تلاش ما این است که هرچه زودتر منازل تخریب شده نوسازی شوند.

لقمانی افزود: به منظور تسریع در سرعت نوسازی و جلوگیری از کمبود مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد در مناطق زلزله زده، این مصالح به شکل انبوه خریداری و به استان بوشهر ارسال خواهد شد.

وی ضمن ابراز تاسف از کشته و مصدوم شدن تعدادی از هموطنانمان در زلزله اخیر استان بوشهر افزود: درخواست ما مردم استان فارس این است که وقوع حوادثی همچون زلزله را جدی گرفته و قبل از وارد آمدن خسارت های جبران ناپذیر نسبت به نوسازی و مقاوم سازی منازل خود اقدام نمایند.

زلزله ای به بزرگی شش و یک دهم در مقیاس امواج داخلی زمین (ریشتر) ساعت ۱۶ و ۲۲ دقیقه و ۴۹ ثانیه روز سه شنبه هفته قبل بخش های شنبه، طسوج و کاکی شهرستان دشتی در جنوب استان بوشهر را لرزاند و سبب کشته شدن ۳۷ تن و مصدومیت یک هزارو ۵۰ نفر و تخریب سه هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی شد.ک/۲

۶۷۸/ ۶۶۷

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.