بنیاد مسکن ۴۰۰ هزار واحد مسکونی احداث می‌کند

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن ۴۰۰ هزار واحد از مجموع یک میلیون واحد مسکونی در سال را که وعده رییس‌جمهوری است، خواهد ساخت.

بنیاد مسکن ۴۰۰ هزار واحد مسکونی احداث می‌کند

به گزارش ممتاز نیوز، اکبر نیکزاد ثمرین رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارشنبه ۱۷ شهریور در حاشیه مراسم دریافت حکم خود به عنوان ریاست بنیاد در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های پیش‌رو پرداخت.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص سهم بنیاد مسکن در اجرای طرح جهش تولید مسکن، اعلام کرد: بنیاد مسکن سالانه احداث و نوسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی با محوریت مردم و  مشارکت آنها را  در دستور کار داشت. با موافقت وزیر راه و شهرسازی مقرر شده است تا بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰  هزار نفر جمعت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی با محوریت مردم احداث کند.

نیکزاد افزود: از یک میلیون واحد مسکونی که در برنامه احداث سالانه دولت قرار دارد، ۴۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن راهبری و احداث خواهد شد. در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت مقرر شد تا در مناطقی که نیاز به کمک بنیاد مسکن بود، بنیاد با هماهنگی وزارت راه وشهرسازی اقدام به ساخت‌وساز کند.

وی ادامه داد: جلساتی با همکاران بنیاد مسکن برای تامین مصالح، تخفیف‌های نظام مهندسی و چگونگی همکاری شهرداری‌ها برای راهبری و احداث ۴۰۰هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت برگزارشده است و در حال برنامه ریزی برای انجام اینکار هستیم.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص نحوه پرداخت و هزینه‌های ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی اعلام کرد: ساخت مسکن در بنیاد مسکن با محوریت مردم است. حتی بازسازی مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده با محوریت مردم انجام می‌شود. کار دشواری است اما سلیقه مردم در بازسازی‌های اعمال می شود.

وی افزود: در خصوص ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تحت مسئولیت بنیاد، وام ازران‌قیمت در اختیار مردم قرار داده می‌شود. مصالح ساختمانی نیز با هماهنگی انجام شده مقرر شد تا به وفور در اختیار عاملان فروش قرار داده شود و مردم از بابت تامین مصالح مشکلی نداشته باشند. همچنین نظام مهندسی ساختمان قول داده تا  در خصوص تعرفه‌ها تخفیفاتی را برای اجرای تولید مسکن در نظر بگیرد.

نیکزاد از انجام مذاکراتی با شهرداری‌ها در خصوص تخفیف در عوارض پروانه ساختمانی برای احداث تولید انبوه مسکن، خبر داد.

نیکزاد گفت: پیشنهاد کرده‌ایم که برای ساخت هر واحد مسکونی در شهرها ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان اعطا شود که در صورت موافقت و تصویب این پیشنهاد، سرعت ساخت واحدهای مذکور افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.