بهار جشنواره تئاتر خیابانی پاییزی شد

۱۶اردیبهشت،

در نشست معاون هنری وزیر ارشاد مطرح شد؛

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد: برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی بنا بود هم بهار و هم مهرماه باشد اما به سبب مشکلات مالی امسال نیز این جشنواره تنها مهرماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، نشست خبری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ساعت ۱۰ با حضور اصحاب رسانه در طبقه هفتم تالار رودکی برگزار شد.

حمید شاه‎آبادی به پرسش خبرنگاران در حوزه تئاتر پاسخ داد و در پاسخ به اولین پرسش در رابطه با بنیاد ادبیات نمایشی و متوقف شدن بعضی فعالیت‌های این بنیاد از جمله تولید متون نمایشی و دوره‌های آموزشی گفت: با برگزاری اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی توسط بنیاد ادبیات نمایشی بیشتر ذهن همکاران ما در این مرکز به این بخش معطوف است و اینطور نیست که فعالیتهای دیگر انجام نشود اما اطلاع رسانی این بخش‌ها به سبب برگزاری جشنواره کم رنگتر است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری یک دوره از مقاطع آموزشی بیان کرد: یک دوره از مقاطع آموزشی با پذیرشی محدود برگزار شد و دوره دوم اشخاصی می‌توانستند حضور داشته باشند که دوره اول را سپری کرده باشند اما این تعداد بسیار کم بود، برگزاری دوره اول مجدد و با تعداد بیشتری انجام می‌شود و با طی این سه مقطع به طور کامل نمایشنامه‎نویس حرفه‌ای تربیت می‌شود.

معاون هنری ارشاد در پاسخ به اینکه آیا خدمات به هنرمندان پیشکسوت تنها از طریق موسسه هنرمندان پیشکسوت است گفت: تا امروز ردیف بودجه مستقلی برای فعالیت‌های این موسسه اختصاص نیافته است اما با حمایت‌های وزیر ارشاد و دستور رئیس جمهور اعتبار محدودی را جذب کردیم. عضویت در این موسسه سخت بوده و ۴ شرط ویژه دارد، بالای ۶۰ سال سن، ۳۵ سال سابقه فعالیت، داشتن نشان درجه یک هنری و دارا بودن سبک هنری شرایط در نظر گرفته شده برای این عضویت است.

وضعیت اداره تئاتر از حیطه معاونت هنری خارج است

شاه آبادی دربارهٔ وضعیت بازسازی اداره برنامه‌های تئاتر عنوان کرد: دربارهٔ اداره تئاتر کار از دست معاونت هنری خارج است و بر عهده معاونت اداری و مالی وزارتخانه استتمام تلاشم را برای نهایی شدن کار ساختمان اداره تئاتر انجام دادم. باید دوستان به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تمکین کنند و هر چه زودتر کار بازسازی و بازگشایی اداره تئاتر انجام شود و امیدوارم این اتفاق تا پایان دولت دهم رخ دهد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در رابطه با لغو برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در اردیبهشت ماه گفت: برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی بنا بود هم بهار و هم مهرماه باشد اما به سبب مشکلات مالی امسال نیز این جشنواره تنها مهرماه برگزار می‌شود. مسئولان برگزاری این جشنواره در مریوان اعلام کردند آمادگی برگزاری این جشنواره را در دو فصل ندارند.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.