بهانه جدایی عکاس صداوسیما برای پناهندگی

وکیل تصویربردار جدا شده از هیئت همراه احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در سفر به نیویورک گفت که به وکالت از او، درخواست دریافت پناهندگی را تسلیم مقامات آمریکایی کرده است.

 

به گزارش عصر ایران، “پول اودایر” وکیل “حسن گلخنبان” به خبرگزاری آلمان گفت:”پذیرش پناهندگی موکلم، به دیدار با مقامات آمریکایی و مصاحبه با وی بستگی دارم. هم اکنون نمی توانم هیچ گمانه زنی در این باره بیان کنم. فکر می کنم این موضوع دو ماه طول بکشد.”

 

این وکیل ادامه داد: افرادی از اعضای خانواده گلخنبان، ایران را ترک کرده اند اما در آمریکا حضور ندارند.

او از بیان جزئیاتی درباره محل زندگی گلخنبان یا جزئیات دیگری خودداری کرد.

 

وی به عنوان فیلمبردار شبکه خبر صداوسیما در هیئت همراه احمدی نژاد در سفر به نیویورک حضور داشت اما از بازگشت خودداری کرد. سپس خبرهایی از قصد او برای پناهندگی به آمریکا خبرهایی منتشر شد.

 

گلخنبان برای دومین مرتبه بود که ‌به همراه رئیس جمهور به نیویورک سفر می‌کرد.

 

خبرگزاری دانشگاه آزاد (آنا) هم گفته بود خانواده این تصویربردار صدا و سیما به تازگی به ترکیه رفته‌اند و او معادل یکصد میلیون تومان از تجهیزات صدا و سیما را با خود همراه داشته است.

 

گفته می شود تجهیزات همراه او ، فرستنده های ماهواره ای پخش مستقیم بوده اند که بسیار گرانبها هستند.

 

آسوشیتدپرس هم در گزارشی نوشت که این فیلمبردار ایرانی به بهانه خرید از فروشگاه های نیویورک، توانست از هیئت جدا شود و خود را به مقامان آمریکایی برساند.

 

روزنامه آمریکایی “نیویورک دیلی نیوز” نیز نوشت: اعضای هیئت ایرانی در سفر به نیویورک، اکثر وقت خالی خود را صرف خرید داروهایی از جمله “Tylenol”(نوعی استامینوفن) ، ویتامین ، شامپو و کفش از فروشگاه های دارای تخفیف می کردند ، کالاهایی که به دلیل تحریم هایی آمریکا، نمی توانند آنها را در کشورشان پیدا کنند.

فرهنگی هنری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.