بهای جهانی طلا اندکی افزایش یافت

بینا– قیمت جهانی طلا پس از رسیدن به پایین ترین حد خود در یک ماه گذشته امروز سه شنبه با رشد ۰٫۲ درصدی به ۱۷۳۸ دلار و ۸۰ سنت رسیده است.
به گزارش بینا به نقل از سایت طلا / رویترز،انتشار اطلاعات مثبت اقتصادی از افزایش میزان خرده فروشی در آمریکا اجرای سیاستهای انبساطی پولی بیشتر از سوی بانک مرکزی این کشور و تقاضای خرید طلا توسط سرمایه گذاران را کاهش داده است.
بر اساس این گزارش،با توجه به نشانه های رشد و رونق اقتصاد در آمریکا نگرانی سرمایه گذاران نسبت به توقف اجرای دور جدید طرح محرکه اقتصادی از سوی بانک مرکزی این کشور افزایش یافته و موجب روند نزولی بهای طلا شده است.
براین اساس،”لی نینگ” تحلیلگر اقتصادی شانگهای با اشاره به اینکه اجرای سیاستهای انبساطی بیشتر از سوی بانک مرکزی این کشور کاهش یافته است افزود:در صورت ادامه رشد اقتصاد در آمریکا تردید سرمایه گذاران نسبت به مدت زمان اجرای این طرح افزایش می یابد که این امر موجب کاهش بهای طلا در آینده خواهد شد.
این گزارش می افزاید، بانک مرکزی آمریکا ماه گذشته اعلام کرد ۴۰ میلیون دلار دارایی دولت را تا زمان رونق بازار کار این کشور خریداری خواهد کرد که این اقدام منجر به افزایش خرید طلا و رشد بهای این فلز زرد به زیر ۱۸۰۰ دلار شد.
اونس جهانی طلا امروز سه شنبه با رشد ۰٫۲ درصدی در محدوده ۱۷۳۸ دلار و ۸۰ سنت و هر اونس طلای آمریکا با رشد ۰٫۲ درصدی در سطح ۱۷۴۰ دلار و ۴۰ سنت داد و ستد شد.
گفتنی است، تحلیل تکنیکال ونگ تائو تحلیلگر اقتصادی رویترز حاکی از این امر می باشد که سطح حمایتی بهای طلا امروز به ۱۷۱۷ دلار کاهش خواهد یافت.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.