بهای طلا امروز با افزایش مواجه شد

۲۷فروردین۱۳،

بهای طلا امروز با افزایش مواجه شد | چاپ |
چهارشنبه ۲۸ فروردین ساعت ۱۲:۱۲

بینا- بهای جهانی طلا پس ازسقوط بی سابقه طی چند روز اخیر امروز به دنبال افزایش خرید شمش و سکه طلا از سوی سرمایه گذاران با افزایش مواجه شد.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا / رویترز، افزایش خرید فیزیکی طلا توسط سرمایه گذاران، هنگ کنگ و سنگاپور را با کمبود شمش مواجه کرده است.
بر اساس این گزارش، قیمت جهانی طلا امروز با افزایش یک درصدی در محدوده ۱۳۸۲ دلار دادوستد شد. بهای این فلز از آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی تاکنون ۱۷درصد کاهش یافته است.
این گزارش می افزاید، تردیدها نسبت به مدت اجرای سیاستهای انبساطی پولی آمریکا و نگرانی سرمایه گذاران از فروش ذخایر طلای منطقه یورو اخیرا سبب شد اشخاص ذخایر طلای خود را به پول نقد تبدیل کنند.
بر این اساس، کارشناسان اقتصادی بر این باورند جشن های عروسی کشور هند از ماه آینده آغاز و تا اوایل ماه ژوئن ادامه خواهد یافت که رشد تقاضای خرید جواهرات از قیمت جهانی طلا حمایت خواهد کرد.
کارشناسان اقتصادی موسسه مالی کریدیت سوئیس طی گزارشی اعلام کرد با توجه به سیر نزولی قیمت طلا پیش بینی های کاهشی برای این فلز تا شش ماه آینده ثابت باقی خواهد ماند.
این کارشناسان بر این باورند چشم انداز قیمت جهانی طلا طی سه ماه آینده منفی بوده و بهای طلا در این مدت به ۱۳۰۰دلار خواهد رسید.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.