بهبود سطح بهداشت سبب محدود شدن منابع آب شده است

اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش‌ها نشان می‌دهند که علاوه بر سرعت افزایش جمعیت و پیشرفت‌های صنعتی، بهبود سطح بهداشت نیز سبب محدود شدن منابع آب در جهان شده است.

امیررضا نائینی متخصص بهداشت عمومی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بسیاری از مشکلات بهداشتی در جهان به ویژه در کشورهای در حال پیشرفت، کمبود منابع آب و عدم برخورداری از آب آشامیدنی سالم است.

وی با بیان اینکه بهداشت آب موضوعی بسیار مهم در بهداشت عمومی و مدیریت سلامت است، تصریح کرد: متأسفانه در سالهای اخیر به دلایل مختلف، منابع آب کاهش یافته و همچنین میزان آلودگی آب‌ها نیز افزایش یافته است.

نائینی با اشاره به اینکه عملکرد خود انسان در کاهش یا آلودگی ‌‌آب‌های موجود نقش مهمی داشته است، تأکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که علاوه بر سرعت افزایش جمعیت و پیشرفت‌های صنعتی، بهبود سطح بهداشت نیز سبب شدن منابع آب در جهان شده است.

وی گفت: باید قبول کرد که منابع آب جهان کاهش یافته و در واقع دنیا تشنه است و این تشنگی یک تصور و خیال نیست،بلکه یک حقیقت مسلم و یک واقعیت انکارناپذیر است.

نائینی یادآور شد: در بعضی از کشورها، محدودیت منابع آب و یا غیر سالم بودن آب‌های مصرفی، سبب بروز مشکلات اقتصادی و بهداشتی شدیدی شده و توسعه پایدار کشورها را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.