بهبود شرایط خدمت برای سربازان

رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت: در حال حاضر بهترین خبر خوشی که می‌توانم به سربازان بدهم این است که شرایط و ضوابط قانون جدید، شرایط بهتری را برای سربازی آنان پیش‌بینی کرده است.
 
به گزارش ایلنا، سردارسید حمید صدرالسادات در حاشیه دیدار مردمی در جمع خبرنگاران از کاهش ۸۰ درصدی مراجعه حضوری نسبت به سه سال گذشته به سازمان وظیفه عمومی ناجا خبر داد و گفت: مراجعه حضوری مشمولان به شکل محسوسی کاهش پیدا کرده که علت آن نیز همین اقداماتی است که طی سال‌های اخیر به شکل غیرحضوری و از طریق تلفن گویا ‏، فعال شدن پایگاه فرهنگی سرباز، سامانه الکترونیکی و همچنین سامانه پیامک به شهروندان ارائه کرده‌ایم.
 
رئیس سازمان وظیفه عمومی تاکید کرد: تلاش سازمان بر این است که به گونه‌ای خدمات و اقدامات خود را به متقاضیان ارائه دهد که هم وقت کمتری صرف شود و هم اینکه کیفیت و سرعت ارایه خدمات را افزایش یابد.
 
به گفته صدرالسادات، در حال حاضر بهترین خبر خوشی که می‌توانم به سربازان بدهیم که البته در گذشته نیز مطرح شده بود، این است که شرایط و ضوابط قانون جدید، شرایط بهتری را برای سربازی آنان پیش‌بینی کرده است.
 
وی ادامه داد: تسهیلات در زمینه تحصیلات عالی محسوس‌تر است، از زمان اجرای قانون جدید دیگر مانعی برای ادامه تحصیل مشمولان وجود ندارد و فارغ‌التحصیلان یک سال فرصت دارند که بعد از اتمام تحصیلشان خود را برای انجام خدمت وظیفه عمومی معرفی کنند.
 
وی گفت: سازمان وظیفه عمومی پرمخاطب‌ترین ارگانی است که با تمام خانواده‌ها ارتباط مستقیم دارد و روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر به این سازمان مراجعه حضوری دارند.
 
وی افزود: نمی‌توان تعداد مراجعات را به سازمان کاهش داد یا به صفر رساند و مراجعاتی نظیر شرکت در شورای پزشکی ورسیدگی به امور کفالت باید به شکل حضوری صورت گیرد.
 
رییس سازمان وظیفه عمومی اظهار داشت: در حال حاضر برای شرایط ورود به دانشگاه مشمولان نیز شرط کنکور برداشته شده و آنان در صورت پذیرش در موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم می‌توانند نسبت به دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنند.
 
صدرالسادات با اشاره به تعویض کارت‌های معافیت که از دی ماه سال گذشته آغاز شده است گفت: برای تعویض کارت‌های معافیت قدیمی به صورت کارت هوشمند، تعداد قابل ملاحظه‌ای مراجعه کرده‌اند.
 
رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا تاکید کرد: زمان تعویض کارت‌های پایان خدمت قدیمی را از ابتدای آبان ماه امسال است و از شهروندان درخواست کرد از مراجعه خودسر به این سازمان خودداری کنند و بر اساس جدول زمانبندی که اعلام می‌شود برای سهولت و پیشرفت کار به این سازمان مراجعه کنند.
 
وی گفت: امکان خدمت تمام سربازان در محل سکونتشان وجود ندارد و اینکه حتما همه سربازان در محل سکونتشان به کار گرفته شوند، امکانش نیست، چرا که در خصوص سربازان مورد نیاز در مرزبانی یک استان، تعداد نیروی بیشتری از سربازان آن استان نیاز باشد که بنابراین طبیعی است که باید این تعداد نیرو را از شهرهای دیگر تامین کرد.
 
سردار صدرالسادات در پایان گفت: مرکز رسیدگی به امور پزشکی مشمولان خارج از کشور در دوبی نیز راه‌اندازی شده است و همچنین اخیرا بیمارستانی در دوبی با همکاری جمعیت هلال‌احمر به عنوان بیمارستان تخصصی این کار مشخص شد که مشمولان خارج کشور برای رفع امور پزشکی خود می‌توانند به این بیمارستان مراجعه و مدارک و سوابقشان از این طریق به دست ما برسد.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.