بهتاش فریبا: استقلال به شایستگی قهرمان شد

۱۶اردیبهشت،

Mostafa GHolamnejad (15 of 22).jpg

مربی فصل قبل تیم فوتبال استقلال، این تیم را مستحق قهرمانی در لیگ برتر دانست.

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: برای قهرمانی باید ابزار کافی داشته باشید. بدون ابزار نمی‌توان قهرمان لیگ شد. این ابزار هم در ابعاد خارج تیم و هم داخل تیم نقش مهمی ایفا می‌کند و مهم‌ترینش ابزار داخلی است. سرمربی تیم باید بازیکنانی داشته باشد که بتوانند افکار تاکتیکی‌اش را در زمین پیاده کنند و از آن‌ها حداکثر بهره‌وری را ببرد.

وی افزود: استقلال امسال این ابزار را داشت و بازیکنان خوب و باهوشی در اختیار کادر فنی بود. آن‌ها در هر پست یکی، دو بازیکن توانمند داشتند و کادر فنی باتجربه این تیم هم توانست آن‌ها را به خوبی هدایت کند. قلعه‌نویی الان رکورددار قهرمانی در لیگ برتر است و مدیریت او در تیم کمک بسیاری به قهرمانی‌شان کرد.

مربی فصل قبل تیم استقلال گفت: همه عوامل تیم اعم از مدیریت، مربیان، بازیکنان و هواداران در قهرمانی نقش داشتند. امسال استقلال با مشکلات مالی مواجه بود و همین کار کادر فنی را سخت‌تر می‌کند. حمایت هواداران هم تاثیر بسیاری در عملکرد خوب تیم داشت.

فریبا، شانس را هم در قهرمان شدن استقلال دخیل دانست و به ایسنا گفت: در هیچ جای دنیا نمی‌توان تیمی را پیدا کرد که در یک فصل یا یک تورنمنت قهرمان شود اما شانس در آن دخیل نباشد. همواره جدا از مسائل فنی البته شانس به تیم‌هایی رو می‌کند که تلاش بسیاری می‌کنند. بنابراین نمی‌توان در خانه خوابید و منتظر شانس بود.

مربی سابق استقلال در پاسخ به اینکه تفاوت استقلال امسال با استقلال فصل قبل را فقط در نفراتش می‌دانید گفت: نمی‌توان استقلال فصل قبل و امسال را با هم مقایسه کرد و من هم قصد چنین کاری را ندارم. اما زمان ما مصدومیت بازیکنان بسیار بسیار بود. از کل بازی‌های فصل آندرانیک تیموریان ۱۴ مسابقه، مجتبی جباری ۱۲ مسابقه، خسرو حیدری ۹ مسابقه و فرهاد مجیدی یک نیم فصل را برای ما بازی نکردند. با جدایی مجیدی مهاجم جایگزینی هم برای او نیامد. این بدشانسی ما در فصل قبل بود. اما امسال استقلال با مصدومیت‌های چشمگیری مواجه نشد و از این حیث شانس آورد و به خوبی از کلیه نفراتش استفاده کرد. مصدومیت‌ها از فصل قبل یک دفعه بسیار بسیار شد و کار ما سخت شد.

فریبا همچنین در واکنش به بعضی شایعات نسبت داده شده به استقلال اظهار کرد: همیشه پشت سر تیم‌های قهرمان حرف و حدیث وجود دارد اما اگر اتفاق منفی باشد باید سند و مدرک رو کنند و هر چه هست را به مردم بگویند. از طرفی متخلفان را به لیگ دسته یک تبعید نکنند چون آن‌جا هم جزو فوتبال این مملکت است. ما الان هم منتظر هستیم، این همه می‌گویند مدرک وجود دارد، مدرک وجود دارد، کمیته انضباطی می‌خواهد چه حکمی صادر کند اما دربارهٔ قلعه‌نویی و استقلال به نظرم نمی‌آید که چنین چیزهایی وجود داشته باشد و استقلال به شایستگی قهرمان شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.