بهترین زمان برای سرمایه گذاری در طلا

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

این سوال برای بسیار ها بوجود آمده که آیا زمان کنونی فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در بازار طلا هست یا خیر ؟

خبر اقتصادی:سیامک فاتحی ، کارشناس و فعال بازار طلا می گوید : باتوجه به ادامه بحران امنیتی در عراق و تاثیرات ویژه آن بر صادرات نفت عراق به دنیا این سوال بوجود آمده که آیا بازار طلا فرصت خوبی را برای اشخاص برای سرمایه گذاری در بازار طلا فراهم آورده یا نه ؟

البته بی شک این بحران تاثیرات خود را در بازار جهانی طلا در میان مدت خواهد گذاشت اما نمی توان با قطع و یقین گفت که این تغییرات بر بازار داخلی طلا نیز تاثیرات ویژه ای خواهد گذاشت یا نه ! در همین رابطه بطور مثال طی روز قبل قیمت سکه علی رغم پیش بینی افزایش قیمت جهانی طلا ، با کاهش ۱۳ هزار تومانی مواجه شد .

بنابراین نمی تواند به صراحت گفت که سرمایه گذاری در این برهه زمانی سودآور است اما این احتمال نیز وجود دارد که تغییرات قیمتی نیز رخ دهد اما بازهم می گویم که نمی توان با دقت کافی این پیش بینی را کرد .

البته ایسنا در این باره گفته است که کاهش قیمت سکه در ایران در حالی است که تحلیلگران بین‌المللی پیش‌بینی کرده‌اند قیمت‌های جهانی طلا هفته جاری در بحبوحه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه که تقاضا برای این فلز گرانبها را تقویت کرده است، بالاتر خواهد رفت. اما به نظر نمی توان با اطمینان کافی در این باره اظهار نظر قطعی کرد .

وی همچنین می گوید : به نظر من بهترین موقعیت برای سرمایه گذاری برای اشخاص ، فعالیت خوشه بندی شده در بازار بورس است .

البته این بازار روزهای بدی را سپری می کند اما می توان به نیمه دوم سال خوش بین بود . مساله دیگری که می تواند زمینه خوبی برای سرمایه گذاری مردم باشد بحث تعاونی هاست . تعاونی ها احتمالا با تدابیر دولت در سال تازه ، اوضاع نسبتا خوبی پیدا خواهند کرد . بنابراین در شرایط فعلی پیشنهاد من این است که در بازارهای امن و کم مخاطره مردم سرمایه گذاری کنند 


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.