بهترین عملکرد طلا از ابتدای ژانویه ۲۰۱۲

بهترین عملکرد طلا از ابتدای ژانویه ۲۰۱۲ | چاپ |
یکشنبه ۰۵ شهریور ساعت ۱۳:۰۳

بینا- آمارهای رویترز نشان می دهد قیمت جهانی طلا طی هفته گذشته بهترین عملکرد خود را از ابتدای ژانویه ۲۰۱۲ میلادی ثبت کرده است .
قیمت جهانی طلا روز پنج شنبه به بالاترین حد خود در چهار ماه و نیم اخیر رسید که علت اصلی آن امیدواری سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی نسبت به اجرای سیاستهای انبساطی جدید از سوی فدرال رزرو آمریکا بوده است .
بر این اساس ، قیمت جهانی پلاتین نیز طی هفته گذشته با رشد ۵ درصدی روبرو شده است و قیمت پلاتین در ماه جاری میلادی با رشد ۹ درصدی روبرو شده است . در گیری های خونین در آفریقای جنوبی بین پلیس و معدنچیان این کشور که منجر به مرگ ۴۴ نفر شد تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی پلاتین داشته است .
قیمت طلا نیز طی هفته گذشته با رشد ۳٫۴ درصدی روبرو شد که این بهترین عملکرد قیمت طلا از ژانویه ۲۰۱۲ میلادی به شمار می رود . گزارش کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا مبنی بر احتمال اجرای سیاستهای انبساطی پولی و مالی بیشتر برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی این کشور تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است .
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی اجرای دور سوم برنامه خریداری اوراق قرضه از سوی فدرال رزرو آمریکا می تواند موجب افزایش چشمگیر قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۱۲ شود .


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.