بهترین مواد غذایی برای وعده های مدرسه چیست؟

در وعده های غذایی در مدرسه از کربوهیدرات های پیچیده مانند نان سبوس دار استفاده کنید.

میترا زراتی کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  جمله نکاتی که برای شروع مدرسه دانش آموزان به خصوص کلاس اولی ها باید توجه کرد نوع تغذیه آن ها و خوردن صبحانه است .

وی ادامه داد: توصیه می شود در صبحانه تمام گروه های مواد غذایی وجود داشته باشد بهترین ماده غذایی برای دانش آموزان که حدود ۲ تا۳ ساعت کاملاً سیر بماند شامل کربوهیدارت های پیچیده مانند نان های سبوس دار ، نان های بربری و سنگک می باشد.

زراتی تصریح کرد: حد الامکان در صبحانه بچه ها انواع مغزها مانند گردو، کنجد ، کره ی بادام زمینی وجود داشته باشد این مواد حاوی روی می باشد و روی نقش مهمی در افزایش حافظه و همچنین رشد قدی کودکان دارد.

زراتی اظهار داشت: از جمله نکات مهمی که باید به آن توجه کرد در لقمه هایی که بچه ها با خود به مدرسه می برند این است که مواد غذایی که حاوی قندهای ساده مانند شکلات، آبنبات، تافی، گز، سوهان کم تر استفاده کنند برای این که قند خون را ناگهان بالا می برد و ناگهان هم کاهش می دهد و در نتیجه کاهش تمرکز و سردرد را خواهد داشت.

زراتی متذکر شد: از جمله مواردی که باید در کیف دانش آموزان قرار گیرد میوه های خشک، مانند انجیر، توت، خرما است که تنظیم کننده قند خون خواهد بود.

وی بیان کرد: در وعده های غذایی مدرسه باید از منابع پروتئینی مانند آجیل سویا ، تخم مرغ به خصوص سفیده تخم مرغ و شیر استفاده شود به خاطر این که فعل و انفعالات مغز برای یادگیری تمرکز وجود پروتئین در بدن است از جمله مواد غذایی مهم دیگر که در وعده غذایی بچه ها مهم است وجود داشته باشد.

مصرف سبزیجات مانند هویج خام است که باعث تقویت سیستم ایمنی و همچنین کاهش پوسیدگی دندان در ساعات مدرسه است و همچنین تقویت سیستم بینایی موثر است .

زراتی توصیه کرد: بهترین منابع غذایی برای دانش آموزان در زمان مدرسه مصرف منابع کربوهیدارت نان های سبوس دار، کیک ها و بیسکوئیت های سبوس دار، میوه های خشک و تازه به ویژه میوه های رنگی است و مصرف منابع پروتئین دار به جای مصرف چیپس ، پفک و مواد غیر مفید است./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.