بهترین نتیجه جراحی بینی با رعایت نکات مهم

پرهیز از مصرف همه داروها غیر تجویزی به مدت ۲ هفته قبل از جراحی، از مشکلات پیشگیری می کند.

دکتر خشایار احمدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، گفت: قبل از انجام عمل جراحی زیبایی بینی ، بیمار باید اطلاعات کاملی از عادت کنونی سیگار کشیدن و فهرست دارهای مصرفی خود را در اختیار پزشک قرار دهند.
 
این جراح زیبایی بینی با تاکید بر این که تاثیر نیکوتین سیگار، موجب کاهش توانایی بدن در بهبودی پس از جراحی می شود گفت: بیماران باید حداقل ۲ تا ۴ هفته قبل از عمل جراحی بینی از مصرف سیگار پرهیز کنند.
 
وی همچنین افزود: باید پیش از جراحی مصرف آدامس و چسب های نیکوتینی را قطع کرد.
 
** داروهای مصرفی
 
دکتر احمدی با بیان این که مصرف بعضی از داروها با جراحی زیبایی بینی تداخل دارد گفت: مصرف آسپرین، ایبوپروفن و ضد التهاب های دیگر، خطر خونریزی هنگام جراحی  و ایجاد هماتوم را پس از جراحی افزایش می دهند، بسیاری از داروهای سرماخوردگی و سینوس نیز دارای اثرات ضد التهابی پنهانی هستند.
 
این جراح زیبایی بینی خاطر نشان کرد: پرهیز از تمامی داروهای غیر تجویزی به مدت ۲ هفته قبل از جراحی، از مشکلات پیشگیری می کند ولی استامینوفن استثناست و مصرف آن در دوزهای توصیه شده خطری ندارد.
 
** احتیاط در مصرف ویتامین E
 
 دکتر احمدی گفت: مصرف مکمل های ویتامین E  در دوز های روزانه بیش از ۱۰۰ واحد باعث خون ریزی هنگام جراحی و پس از آن می شود، باید ۲ هفته قبل از جراحی این ویتامین را مصرف نکرد و ۲ تا ۴ هفته پس از جراحی مصرف آن را شروع کرد.
 
وی یادآور شد: بسیاری از مردم، با این تصور غلط که مصرف ویتامین E ترمیم را آسان نموده و جای زخم را بهبود می بخشد این ویتامین را مصرف می کنند ولی این تصور اشتباه است.
 
** عوارض مصرف قرص های رژیمی قبل از جراحی بینی
 
دکتر احمدی یادآور شد: پیش از جراحی، باید بیماران درباره داروهای رژیمی که قبلاً مصرف کرده اند یا در حال حاضر مصرف می کنند ، با جراح پلاستیک بینی خود صحبت کنند ، زیرا برخی از این داورها موجب ایجاد عوارض جدی پس از عمل جراحی بینی می شوند./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.