بهترین نوع کرم ضد آفتاب چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

ضدآفتاب‌های حاوی کرم پودر دارای همان خاصیت ضدآفتاب هستند ولی نوع آن و همچنین SPF آن را باید پزشک متخصص پوست تعیین کند.

اشعه خورشید همراه با نوع خاصی از اشعه بنام ماوراء بنفش طیف‌های A، B و C دارد که برای پوست خیلی مضر است این در حالی است که ماوراء بنفش C از اتمسفر رد نمی شود و وارد زمین نمی شود زیرا نوع C بسیار سوزاننده و خطرناک است.

بنابراین باید در مقابل نوع A و B محافظت کامل از پوستمان داشته باشیم و این محافظت توسط پوشاننده ها از قبیل لباس، کلاه، دستکش و عینک آفتابی مقدور است.

اما در بعضی از قسمت‌های بدن مانند صورت را نمی‌توان کامل پوشاند بنابراین لازم است برای نگهداری پوست و حفظ سلامت آن از کرم‌های مخصوص ضد آفتاب استفاده کنیم اما هر ضد آفتابی برای هر پوستی مناسب نیست و باید نسبت به سن، جنس و نوع پوست، ضدآفتاب مخصوص آن زیر نظر پزشک متخصص پوست انتخاب شود.

به عنوان مثال برای بچه‌ها باید ضد آفتاب‌های مخصوص اطفال استفاده کرد و برای سنین ۱۲ تا ۳۰ سال باید از ضدآفتاب فاقد چربی استفاده شود و برای سنین ۳۰ تا ۴۵ سال از ضد آفتاب مخصوص پوست‌های نرمال و ۵۰ سال به بالا از ضدآفتاب مخصوص پوست‌های خشک استفاده کرد.

گاهی وقت‌ها افراد دوست دارند روی ضدآفتاب، آرایش یا کرم پودر داشته باشند بنابراین کارخانه‌های داروسازی برآن شدند تا در یک فرآورده، ضدآفتاب و کرم پودر را ادغام کنند بنابراین باید از ضدآفتاب‌های کرم پودر که استاندارد و دارای پروانه وزارت بهداشت هستند استفاده شود یا اگر از نوع خارجی آن استفاده می‌شود حتما داری مجوز ورود و مهر استاندارد باشند.

SPF مخفف Sun protective factor است بنابراین اگر می‌گوییم SPF ضدآفتاب ۳۰ است بدین معناست که با استفاده از این کرم، ۳۰ برابر قدرت محافظت از پوست بدون کرم را داریم.
برای آفتاب‌های کویری لازم است ضدآفتاب‌های ۳۰ به بالا استفاده شود و نوع SPF توسط متخصص مشخص شود.

گاهی وقت‌ها پوست آن‌قدر خشک است که لازم است زیر ضدآفتاب کرم مرطوب کننده استفاده شود.

همچنین کودکانی که دارای پوست خشک یا مبتلا به اگزمای اطفال هستند لازم است ابتدا از کرم مرطوب کننده و سپس روی آن ضد آفتاب استفاده شود.
انجمن های تخصصی فلش خور – تمامی انجمن‌ها

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. حانیه:

    very good
    tanck you

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.