بهترین وقت برای مصرف قرص آهن چه وقتی است؟

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

بهترین وقت برای استفاده از این قرص ها را می توان وقتی دانست که معده خالی باشد

به گزارش تفسیری خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛دکتر خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه در مورد وقت مناسب برای استفاده از قرص های آهن گفت که iبهترین وقت برای استفاده از این قرص ها را می توان وقتی دانست که معده خالی باشد، چرا که هنگامی که معده خالی باشد بدن مقدار بسیار بیشتری آهن جذب خواهد کرد.
 
خانم رحمانی، عضو هیات علمی دانشکده تغذیه صنایع غذایی و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای دانشگاه شهید iبهشتی، در این رابطه افزود: اگر کسی پس از استفاده از قرص آهن iبه ویژه با معده خالی حالت تهوع پیدا کند می‌تواند آن را پس از غذا و پیش از خواب مصرف کرده و بلافاصله بخوابد.
 
وی ادامه داد: دخترانی که در وعده‌های غذایی‌شان گوشت وجود ندارد و از پروتئین گیاهی مثل حبوبات استفاده می‌کنند باید همراه با وعده‌های غذایی‌شان حتما از یک منبع ویتامین C استفاده کنند.
 
این متخصص تغذیه ادامه داد: سالادها و سبزی‌ها منابع غنی ویتامین C می باشند و iبهتر است اشخاص از آبلیمو iبه عنوان چاشنی سالاد استفاده کرده تا بدنشان میزان بیشتری آهن جذب کند.
 
رحمانی با بیان اینکه دختران مدرسه‌ای می‌توانند برای دریافت آهن از ساندویچ تخم‌مرغ در مدرسه استفاده کنند،‌ افزود: چون آهن تخم‌مرغ جذب پایینی دارد آنها می‌توانند از گوجه‌فرنگی یا فلفل دلمه‌ای‌های رنگی که منبع بسیار غنی ویتامین C می باشند، استفاده کنند که سبب بالا رفتن جذب آهن آن می‌شود.
 
عضو هیات علمی دانشگاه شهید iبهشتی اظهار کرد: حتی وقتی که اشخاص می‌خواهند قرص آهن را بعد از صرف وعده‌های غذایی و پیش از خواب مصرف کنند نیز مصرف ویتامین C سبب بالا رفتن جذب آهن و کاهش حالت تهوع در فرد می‌شود.
 
منبع:novinfun.com


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.