بهتر از دولت تحریم‌ها را دور می‌زنیم!

رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید هر چند تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران گسترده بوده اما سیاست‌گذاری‌های داخلی اشتباه عامل بخش مهمی از مشکلات اقتصادی و تجاری کشور است.

بهتر از دولت تحریم‌ها را دور می‌زنیم!

به گزارش ممتاز نیوز، غلامحسین شافعی در پیام تصویری خود اظهار کرد: در سال‌های گذشته تحریم‌های اقتصادی و محدودیت‌هایی که از جانب اف ای تی اف برای اقتصاد ایران به وجود آمده غیرقابل انکار است و قطعا تجار کشور نیز از این محل آسیب دیده‌اند اما در عین حال باید این سوال را پرسید که بخش خصوصی در این سال‌ها و با وجود این فشارها چه عملکردی را از خود به ثبت رسانده و دولت چه کرده است؟

وی با اشاره به تداوم فعالیت‌های تجاری بخش خصوصی در سال‌های گذشته، بیان کرد: تجربه تمام این سال‌ها نشان داده که اگر دست بخش خصوصی را باز بگذاریم و اجازه دهیم کار خود را پیش ببرد حتی در دل تحریم و محدودیت‌ها نیز همواره راهی پیدا خواهد کرد. همانطور که در سال‌های گذشته بسیاری از فعالیت‌ها متوقف شد اما صادرات بخش خصوصی ادامه پیدا کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تاثیر سیاست گذاری‌های غلط داخلی بعضا از فشار تحریم‌ها نیز بیشتر بوده است، گفت: ما بارها تاکید کرده‌ایم که باید به بخش خصوصی آزادی عمل داده شود و جلوی بخشنامه‌ها و مقرراتی که مانع از حرکت رو به جلو اقتصاد ایران می‌شود، گرفته شود. ما معتقدیم که بخش خصوصی بهتر از دولت راه فعالیت در دوران تحریم و دور زدن محدودیت‌ها را می‌داند و تنها باید در این بخش آزادی عمل لازم داده شود.

شافعی با اشاره به وضعیت تجارت ایران در عراق، توضیح داد: دولت در سال‌های گذشته به عراق برق و گاز صادر کرده اما هنوز نتوانسته بخش مهمی از ارز حاصل از صادرات این محصولات را به کشور بازگرداند، این در حالی است که بخش خصوصی رقمی بسیار بزرگ‌تر از آن به عراق صادرات داشته و توانسته ارز را نیز به کشور بیاورد، این نشان می‌دهد که در صورت میدان دادن به بخش خصوصی می‌توان انتظار ثبت آمارهایی بهتر را داشت.

وی خاطرنشان کرد: دولت جدید در مرحله استقرار است و تا زمان جابجایی مدیران و معاونان نمی‌توان ارزیابی دقیقی از عملکرد آن داشت. در حرف وعده‌های بسیار خوبی به بخش خصوصی داده شده و امیدواریم پس از استقرار کامل و رسیدن به دوره عمل به وعده‌ها نیز شرایط طوری اصلاح شود که با عبور از مشکلات گذشته، راه برای فعالیت بیشتر بخش خصوصی هموار شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.