بهداد سلیمی برای دومین بار بهترین وزنه‌بردار جهان شد

۱۲ام بهمن ،


به گزارش سایت فدراسیون وزنه‌برداری، اگر چه لیونل مسی با بردن چهارمین توپ طلای خود در دنیای فوتبال جاودانه شد، اما بهداد سلیمی هم در اوج جوانی در مسیر جاودانگی در وزنه برداری قدم بر می‌دارد.

پولادمرد شایسته ایران که در رقابتهای المپیک لندن با اقتدار موفق به کسب یکی از با ارزش‌ترین مدال‌های طلای بازی‌ها شد، در نظرسنجی پایگاه اینترنتی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری بالاتر از ایلین ایلیا، وزنه‌بردار سرشناس قزاقستانی‌ها ایستاد و عنوان بهترین وزنه‌بردار سال ۲۰۱۲ را از آن خود کرد.

بهداد سلیمی که در سه سال قبل عناوین با ارزشی چون دو طلای جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱، طلای المپیک ۲۰۱۲، دو طلای قهرمانی آسیا ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ و طلای بازی‌‎های آسیایی ۲۰۱۰ را از آن خود کرده است، پیش از این در سال ۲۰۱۰ نیز از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری عنوان بهترین وزنه بردار سال جهان را از آن خود کرد.

برپایه این گزارش، در نظرسنجی برای انتخاب بهترین وزنه‌بردار سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۳۰۰ کاربر اینترنتی شرکت کردند و پس از بهداد سلیمی از ایران و “ایلین ایلیا” از قزاقستان در رده دوم قرار گرفت و “آدرین زیلینسکی” از لهستان که در رقابت با کیانوش رستمی مدال طلای دسته ۸۵ کیلوگرم المپیک را به‌دست آورد، به عنوان سومین وزنه‌بردار برتر سال ۲۰۱۲ انتخاب شد.

هر چند امید اول قزاق‌ها، یعنی “ایلین ایلیا” در رقابت با بهداد سلیمی ناکام ماند اما در بخش زنان هر سه وزنه‌بردار برتر سال ۲۰۱۲ از قزاقستان بودند. “زوالفیا چینشانلو”، “مایا منزا” و “سوئیتلانا پودوبدوآ” نفراتی بودند که عناوین اول تا سومین بهترین‌های سال ۲۰۱۲ میلادی را از آن خود کردند.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.