بهداد لاهوتی با یک مجسمه در آرت فر دبی شرکت می‌کند

۲۴م دیماه ،

بهداد لاهوتی که ماه پیش با یک مجسمه در آرت فر آمریکا شرکت کرده بود، با یک مجسمه بزرگ راهی آرت فر دبی می‌شود.

بهداد لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت:پیش از این قرار بود که در پایان سال مجموعه‌ای از مجسمه‌هایم را به نمایش بگذارم، اما به سبب تولد اولین فرزندم و ذوق زدگی‌های ناشی از آن فرصتی فراهم نشد که مجموعه اخیرم را کامل کنم از این رو زمان برپایی نمایشگاه‌ام را به خردادماه موکول کردم.

وی افزود: مجموعه اخیرم با مجسمه های قبلی‌ام متفاوت است و دراین مجموعه مجسمه‌های با تکنیک آهن و فایبر گلاس دیده می‌شود. این نمایشگاه شامل ۱۵ مجسمه در ابعاد مختلف است که بخش عمده مجسمه‌ها را مجسمه های بزرگ به خود اختصاص می‌دهند.

این مجسمه ساز ادامه داد: همچنین همزمان با ساخت این مجسمه‌ها سه ایده دیگر دارم که به فراخور فرصتی که برایم فراهم شود این سه ایده را نیز پی خواهم گرفت.

لاهوتی که در دو سال قبل نمایشگاه انفرادی برپا نکرده است اما در نمایشگاه‌های گروهی حضور جدی داشته است؛ گفت: بخش عمده این موضوع ناشی از فعالیت مستمر من در هیات مدیره انجمن مجسمه‌سازان ایران و کارهای اجرایی بود که در حوزه مجسمه سازی داشتم.

بهداد لاهوتی در سال ۱۳۵۵ در تهران به دنیا آمد. او مجسمه‌سازی را به صورت تجربی از سال ۱۳۷۶ آغاز کرد، و سه سال در کارگاه نجاری استاد علیزاده به مجسمه‌‌سازی با چوب مشغول شد. او از سال ۱۳۸۴ به کارهای چیدمانی و مفهومی پرداخت و درهمین سال کاربا برنز را نزد پرویز تناولی فرا گرفت.

لاهوتی، مجسمه‌سازی است که به لحاظ تکنیک مهارت اجرایی بالایی دارد و معمولا در آثارش به نقد اجتماعی می‌پردازد. او بیشتر احجام خود را با برنز و برنج و فلز اجرا کرده است و در میان آثارش فایبر گلاس هم دیده می‌شود.

او دربرخی از آثارش با دنیای داخل خود و طبیعت به خلوت نشسته و مخاطب را به تماشای آن دعوت کرده است.

بهداد لاهوتی، احجام بزرگ نمایی شده بسیاری را خلق کرده است و تکان دادن ادراک مخاطب از زیبایی، از جمله ویژگی‌های کار این هنرمند است.این مجسمه ساز،عضو هیأت مدیرهانجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران از سال ۱۳۸۹ بود. او نمایشگاه های انفرادی در گالری های گالری آران، سرو، قانون برپا کرده است

اودرنمایشگاه های گروهی” ایران سیاه یا سفید ؟‌”‌ گالری ورسو . تورین ایتالیا،نمایشگاه موزه چلسی نیویورک با عنوان ” ایران از داخل و خارج “، نمایشگاه گروهی ” بذرهای بائوباب ” گالری آران،نمایشگاه هنرمندان مجسمه ساز زیر ۳۵ سال،نمایشگاه گروهی ” گروه جنگل ” گالری شیرین،نمایشگاه گروهی ” گروه معکوس ” گالری ۱۰ تهران،نمایشگاه گروهی ” گروه جنگل ” باغ موزه، نمایشگاه هنرمحیطی توچال،بینال مجسمه تهران موزه هنرهای معاصرتهران،بینال ازمیرترکیه نیز شرکت کرده است.

انتهای پیام/۳۱/۳۲
.
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.