بهره‌برداری از ۳۰۰ طرح صنعتی و معدنی

جام جم آنلاین: وزیر صنعت، معدن و تجارت از اتمام و بهره‌برداری از ۳۰۰ طرح و پروژه مهم صنعتی و معدنی نیمه تمام در قالب «طرح مهر ماندگار» با ۱۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ۷۰ هزار نفر تا پایان امسال یا اوایل ماه‌های نخستین سال آینده خبر داد.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت،  مهدی غضنفری با بیان اینکه از فصل جدید برداشت گندم و طی ماه‌های اخیر بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم مازاد کشاورزان خریداری شده است اعلام کرد: بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان وجوه گندم خریداری شده به کشاورزان ظرف ۴۸ ساعت پرداخت شده است.

وی رقم سرمایه گذاری طرح‌های مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب «طرح مهر ماندگار»را به میزان ۱۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : این طرح ها شامل ۲۰۰ طرح بزرگ و ۱۰۰ طرح کوچک است که تسهیلات مورد نیاز را برای غالب آن‌ها که مربوط به بخش خصوصی است فراهم می کنیم و این طرح‌ها، برای بیش از ۷۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که در مذاکرات انجام شده با صندوق توسعه ملی مقرر گردید ۴٫۵ میلیارد دلار از منابع این صندوق برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام صنعتی در دسترس بخش خصوصی قرار گیرد. همچنین براساس توافق انجام شده با وزارت امور اقتصادی و دارایی ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع ریالی در اختیار این طرح ها قرار می گیرد. مشخصات ۳۰۰ پروژه صنعتی و معدنی «طرح مهر ماندگار»

وی افزود: تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه بیش از ۷۰۰ مرکز خرید گندم از طریق سامانه خرید نقدی گندم ظرف مدت ۴۸ ساعته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان گندم مازارد کشاورزان را خریداری کرده اند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.