بهره‌برداری پایانه ویژه معلولان و جانبازان با ۶۰دستگاه ون در آینده نزدیک

۱۱م دیماه ،

بهره‌برداری پایانه ویژه معلولان و جانبازان با ۶۰دستگاه ون در آینده نزدیک

معاون شهردار تهران با بیان اینکه از همکاری سازمان بهزیستی در راستای بهسازی و آماده سازی خودروهای ویژه جانبازان و معلولان قطع امید کرده‌ایم از آماده سازی ۶۰ دستگاه خودروی ون برای استفاده جانبازان و معلولان خبر داد.

به نقل از ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به عدم همکاری سازمان بهزیستی گفت: به رغم تمام تلاش ها، حتی امکان مذاکره هم از سوی بهزیستی فراهم نشد. از این رو با توجه به اینکه استفاده از حمل و نقل عمومی حق ویژه معلولان و جانبازان است، مدیریت شهری در حال تهیه خودروهای لازم اعم از مینی بوس و ون است تا آنها را مناسب سازی کرده و در اختیار این گروه از شهروندان قرار دهد.

تشکری در ادامه افزود: متاسفانه عدم همکاری سازمان ها و نهادهایی مانند بهزیستی این نکته را دوباره به یاد ما انداخت که در حل مشکلات شهروندان که جانبازان و معلولان هم جزیی از آنان می باشند شهرداری تهران تنهاست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین از آماده سازی حدود ۶۰ خودروی ون برای جانبازان و معلولان خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر در حدود ۶۰ دستگاه ون از سوی شهرداری تهران خریداری شده که در حال مناسب سازی هستیم.

وی درخصوص مشکلات پیش رو یادآور شد: از جمله مشکلاتی که ما با آن روبرو هستیم تامین بالابرهای ویژه این خودروها است که به سبب افزایش نرخ ارز و نوسانات آن تامین آنها با تاخیر مواجه شد. اما فعلا از رمپ های معمولی در بهسازی خودروها استفاده می گردد تا هر چه زودتر بتوانیم این خودروها را برای جانبازان و معالولان آماده کنیم .

به گفته تشکری با آماده سازی این تعداد ون و نیز اتوبوس های ویژه جانبازان و معلولان که از سوی شهرداری تهران تامین شده این قشر از جامعه نیز می توانند به هر نقطه شهر تهران با کمترین مشکل عزیمت کنند.

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران همچنین تاکید کرد: در حالی که ون های مناسب سازی شده بهزیستی در گوشه ای خاک می خورند، معلولان و جانبازان که استفاده از حمل و نقل عمومی حق مسلم شان است، برای تردد در شهر با مشکل مواجهند. چرا باید سازمان بهزیستی به عنوان متولی رسیدگی به مشکلات این گروه از شهروندان، از واگذاری ون ها اجتناب کند؟

به گفته تشکری هاشمی پایانه حمل و نقل عمومی ویژه معلولان و جانبازان در زمینی به مساحت یک هکتار در محدوده میدان آزادی احداث شده و اولین ناوگان نقلیه عمومی ویژه معلولان که شامل خودروهای ون و اتوبوس های مناسب سازی شده است در این پایانه مستقر شده است.

همچنین در این پایانه سوله های تعمیراتی، محل استقرار رانندگان، سالن اجتماعات، محل اسکان معلولان و جانبازان، مرکز تلفن و… احداث شده است تا معلولان و جانبازان به راحتی بتوانند از خدمات و ناوگان مناسب سازی شده استفاده کنند.

دوشنبه ۱۱ دى   ۱۳:۱۵

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.