بهره‌برداری۶۵ هزار واحد مسکن مهر در سال جاری

استاندار تهران خبر داد

تمدن از بهره‌برداری۶۵ هزارمسکن مهر در این هفته خبر داد

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، مرتضی تمدن استاندار تهران در نشست خبری درباره آخرین اقدامات پیرامون سیاست‌های اعلام شده در حوزه مسکن مهر در استان تهران، اظهار داشت: ما در این بحث سه حوزه را دنبال می کنیم که مرحله اول به نتیجه رساندن طرح مسکن مهر استان تهران است که از سال های گذشته آغاز شده و هماهنگی‌های لازم با همه بخش ها انجام شده است.

تمدن ادامه داد: امسال حدود ۶۵ هزار واحد مسکن مهر در استان تهران و همین‌طور در حوزه روستایی تهیه خواهد شد، به طوری که می‌توان گفت در این مورد هدف گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

استاندار تهران افزود: همچنین در همین هفته بهره برداری از واحدهای مسکن مهر استان تهران را آغاز خواهد شد و امیدواریم شاهد افتتاح مرحله اول در شهر پرند با حضور مسوولان باشیم. در حال حاضر ۱۵ هزار واحد آماده برای تحویل وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به تحویل واحدهای مسکن مهر به صورت تدریجی اظهار داشت: تاکنون ۱۰۵ هزار واحد بهره برداری شده و حدود ۶۵ هزار واحد نیز امسال به بهره برداری خواهد رسید و مابقی آن نیز در سال ۹۲ انجام خواهد شد. 

استاندار تهران با تاکید بر کاهش التهاب قیمت مسکن در تهران تاکید کرد: احساس می‌شود به هر میزان عرضه مسکن در تهران افزایش یابد می تواند اثر مستقیم بر قیمت مسکن، زمین و اجاره بها داشته باشد و در واقع تنها راه کاهش التهاب قیمت مسکن تولید مسکن است.

تمدن تصریح کرد: سیاست دیگر در استان تهران حرکت به سمت تولید مسکن ویژه در شهر تهران است. همان‌طور که می‌دانید مسکن ویژه دارای شرایط خاصی است و ساخت این مسکن در استان تهران آغاز شده است و در تهرانسر، تهران پارس نیز عملیات اجرایی آن شروع شده است که در دو نقطه دیگر شهر تهران هم در دست مطالعه است.

استاندار تهران گفت: هدف گذاری‌های انجام شده برای ساخت یکصد هزار واحد مسکن ویژه انجام شده و نیاز به سرعت بیشتر در آغاز و اجرای عملیات ساخت آن است.

تمدن در ادامه تصریح کرد: اقدام دیگر در حوزه مسکن طرح جدید تولید مسکن مهر برای تقاضاهای جدید است اگر در هر کدام از شهرها و مناطق استان تهران نیاز و تقاضای جدید در ارتباط با مسکن مهر وجود داشته باشد مجدداً ثبت نام را آغاز می کنیم.

وی در ادامه گفت: در سایر شهرها به استانداران اعلام شده که در صورت تحویل واحدهای موجود و وجود تقاضا برای تقاضای ثبت نام جدید اقدام کنند. سیاست مسکن مهر تحت یک برنامه تعریف شده ویژه ساکنان شهرستان و مردم استان تهران است تا موجب ترغیب مهاجرت مردم از سایر استان ها به تهران نشود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.