بهره‌ برداری همزمان از سه پروژه مهر ماندگار در شهرستان‌های شاهرود و میامی توسط رحیمی

فروردین ۱۴۰۳

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت انتقال آب به استان سمنان گفت : سمنان از ظرفیت ‌ها،‌ امکانات و اراضی قابل کشت وسیعی برخوردار است که برای فعال شدن این ظرفیت‌ها لازم است هر چه زودتر آب مورد نیاز به این منطقه انتقال داده شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،  محمدرضا رحیمی بعد از ظهر امرور (دوشنبه) در مراسم بهره ‌برداری از طرح های مهر ماندگار شهرستان‌های شاهرود و میامی که در روستای حسین آباد از توابع میامی برگزار شد، اظهار داشت: استان سمنان، استان وسیعی است که قابلیت آن را دارد تا بخش عمده‌ای از نیازهای خود و استانهای همجوار را تامین کند.
 
معاون اول رییس جمهور افزود: دولت به دنبال آن است که آب را به استان انتقال دهد تا نیاز کشاورزان و صنعتگران این منطقه رفع شده و در جهت آبادانی استان اقدام شود.
 
رحیمی در ادامه با اشاره به اقدامات بی نظیر دکتراحمدی نژاد در دولتهای نهم و دهم ،خاطر نشان کرد: ایشان برای بسیاری از طرح های نیمه تمام کشور اعتبار در نظر گرفت و آنها را به مرحله اجرا رساند.
 
معاون اول رییس جمهور در جریان سفر به استان سمنان با حضور در روستای حسین آباد واقع در شهرستان میامی، سه طرح مهر ماندگار را در شهرستانهای شاهرود و میامی به طور همزمان افتتاح کرد.
 
طرح گازرسانی به شهر بیارجمند ، دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و پروژه بهسازی و احداث باند دوم شاهرود – میاندشت از جمله پروژه‌هایی بودند که توسط معاون اول رییس جمهور به بهره‌برداری رسیدند .
 
گفتنی است اعتبار تخصیص یافته برای طرح گازرسانی به شهر بیارجمند ۱۲٫۲۰۰ میلیارد تومان ، دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ۶ میلیارد تومان و پروژه بهسازی و احداث باند دوم شاهرود به میاندشت ۱۵ میلیارد تومان بوده است.
 
همچنین درحوالی روستای حسین آباد واقع در شهرستان میامی، سد مخزنی کالپوش و تاسیسات وابسته به آن توسط رحیمی افتتاح شد.
 
نقش این سد تنظیم و مهار آبهای هدر رونده حوزه و همچنین ذخیره سازی آب انتقالی از بند قوشه دگرمان به منظور افزایش پتانسیل منابع آب سطحی و بهبود آب شرب شهرستان شاهرود می باشد.
 
سد مخزنی کالپوش بر روی رودخانه کالپوش از نوع خاکی با هسته رسی به شکل قوسی و با حجم ۱۶٫۷ میلیلون متر مکعب است که ارتفاع آن از روی بستر رودخانه ۴۰ متر بوده ، طول تاج آن ۲۷۶ متر و عرض این تاج ۸ متر است .
 
تنظیم و کنترل سیلابهای رودخانه حسین آباد و حوزه آن ، تامین آب شرب و صنعت شهرستانهای شاهرود و میامی به میزان ۱۰ میلیون متر مکعب در سال و افزایش اشتغال زایی در منطقه از جمله اهداف احداث این سد می باشد .
 
انتهای پیام /


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.