بهره برداری از آثار تاریخی در آذربایجان شرقی از زیبایی خاصی برخوردار است

جمعه ۸ اردیبهشت – ۰۹:۲۲:۳۲ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون استاندار استان آغری کشور ترکیه :

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا -معاون استاندار استان آغری کشور ترکیه تصریح کرد: با مشاهده جاذبه های تاریخی آذربایجان شرقی و به ویژه موزه های شهر تبریز می توان به راحتی اعلام کرد که بهره برداری از آثار تاریخی در آذربایجان شرقی  از زیبایی و هوشمندی  خاصی برخوردار است  .
به گزارش خبرگزاری آریا از تبریز ،«ارجان آتش»  که به همراه هیئتی ۲۲ نفره در سفری سه روزه به تبریز آمده بود، در بازدید از خانه مشروطه افزود: مهمان نوازی و خوش فکری  مردم ایران و تبریز از ویژگی های شاخص این خاک و بوم است که بستر سرمایه گذاری و توسعه حوزه های فرهنگی در این شهر را فراهم می کند.
وی با اشاره به تاریخ مشروطه و ستارخان و باقرخان به عنوان سرداران این نهضت، گفت: امروز با مشاهده یادمان های این نهضت، قلب زنده تاریخ پر افتخار تبریز را به یاد آورده و مجادله ایران اسلامی را برای حفظ حقانیت و آزادی خود به وضوح مشاهده کردیم.
«ارجان آتش»  میراث فرهنگی و موزه های تاریخی تبریز را نشانگر تمدن و فرهنگ اصیل مردمانش دانست و اظهار داشت: نمود و جلوه این فرهنگ و تمدن را می توان در لطف و محبت مردم تبریز مشاهده کرد.
معاون استاندار آغری  همچنین با اشاره به دیگر جلسات خود و هیئت ۲۲ نفره همراهش در این سفر سه روزه، گفت: هدف هیئت ۲۲ نفره ترکی از این سفر توسعه ارتباط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بین دو کشور ایران و ترکیه است.
ارجان آتش ضمن قدردانی از فعالیت ها و خدمات مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی، اظهار امیدواری کرد: سفر به این استان می تواند دریچه های همکاری و دوستی بیشتری را به سوی دو کشور باز کند.
گفتنی است، این هیئت ۲۲ نفره که در سفر سه روزه به سرپرستی و ریاست معاون استاندار آغری و دبیرکل و هیئت پارلمانی استان  آغری ترکیه  به تبریز آمده اند، از موزه ها و بازار جهانی تبریز بازدید کردند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۶۱۵۲۲۳۲۲۸۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.